Αλλαγές στην αγορά πετρελαιοειδών επιφέρει το νομοσχέδιο που προωθεί το Υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της μάστιγας της λαθρεμπορίας. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η υποχρεωτική αναγραφή του σήματος της εταιρείας στα βυτιοφόρα, η εγκατάσταση συστήματος εντοπισμού με GPS, καθώς και η τοποθέτηση ιχνηθέτη στα καύσιμα.

Αλλαγές στην αγορά πετρελαιοειδών επιφέρει το νομοσχέδιο που προωθεί το Υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της μάστιγας της λαθρεμπορίας. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η υποχρεωτική αναγραφή του σήματος της εταιρείας στα βυτιοφόρα, η εγκατάσταση συστήματος εντοπισμού με GPS, καθώς και η τοποθέτηση ιχνηθέτη στα καύσιμα.

 

Ένα πρώτο μέτρο αφορά τα πρόστιμα στους βενζινοπώλες. Μετά από πολλές αναβολές, το υπουργείο Οικονομικών έρχεται να εξορθολογήσει τα πρόστιμα που επιβάλλονταν μέσω του συστήματος Ήφαιστος σε πρατηριούχους οι οποίοι υπέβαλαν εκπρόθεσμα καταχωρήσεις των στοιχείων. Τα προβλεπόμενα πρόστιμα αναγνωρίζονται ως υπερβολικά και μειώνονται.

Παράλληλά, προβλέπονται μέτρα για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, όπως:
· Υποχρεωτική αναγραφή στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μπέσα εφοδιασμού (σλέπια), της επωνυμίας και του σήματος της εταιρείας για λογαριασμό της οποίας εκτελείται η μεταφορά καυσίμων.
· Εγκατάσταση σε όλα τα μεταφορικά μέσα εφοδιασμού συστήματος εντοπισμού GPS, ώστε να μπορεί να γίνει παρακολούθηση της διαδρομής τους.
· Στα ελεύθερα πρατήρια, η ευθύνη διακίνησης επιμερίζεται μεταξύ πρατηριούχου και εταιρείας ή εταιρειών που τα προμηθεύουν με καύσιμα.
· Τοποθέτηση ιχνηθέτη στα καύσιμα, προκειμένου να καθίσταται δυνατός ο εντοπισμός νοθείας.
· Κατάσχεση του μεταφορικού μέσου και αφαίρεση της άδειας διακινητή για 6 μήνες, εφ΄όσον το μέσο δεν φέρει σήμα εταιρείας.
· Επέκταση της υποχρέωσης εγκατάστασης συστήματος εισροών εκροών και στις φορολογικές αποθήκες πετρελαιοειδών προϊόντων και υποχρεωτική σύνδεσή του με φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό.

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η τοποθέτηση ιχνηθέτη, θα έχει μειωμένα αποτελέσματα, αν γίνει μετά την έξοδο του καυσίμου από τον τελωνειακό χώρο (διυλιστήριο ή δεξαμενή αποθήκευσης). Επίσης με την τοποθέτηση του GPS, θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη και για τα μη ελληνικά βυτιοφόρα που εισέρχονται από γειτονικές χώρες (κυρίως Βουλγαρία), καθώς έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλο μέρος του λαθρεμπορίου ασκείται από μη ελληνικά οχήματα. Τέλος, θα πρέπει να διευκρινιστεί επακριβώς η βαρύτητα της παράβασης μη τοποθέτησης του GPS ή ιχνηθέτη.