Ν.Δ: Οι Πολιτικές του ΠΑΣΟΚ Φούντωσαν το Λαθρεμπόριο - Στα 500 εκ, τα Έσοδα που Χάνονται

Ν.Δ: Οι Πολιτικές του ΠΑΣΟΚ Φούντωσαν το Λαθρεμπόριο - Στα 500 εκ, τα Έσοδα που Χάνονται
energia.gr
Τρι, 27 Μαρτίου 2012 - 07:52
Καταγγελίες-φωτιά για την ολιγωρία που επέδειξε επί 2,5 χρόνια η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στο μείζον ζήτημα της αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου καυσίμων και την καταστροφική πολιτική των υπεραυξήσεων στους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης της βενζίνης και του πετρελαίου, που εφάρμοσαν οι «πράσινες» ηγεσίες του υπουργείου Οικονομικών, έκανε ο αναπληρωτής τομεάρχης Οικονομίας και βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κ. Ι. Βρούτσης
Καταγγελίες-φωτιά για την ολιγωρία που επέδειξε επί 2,5 χρόνια η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στο μείζον ζήτημα της αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου καυσίμων και την καταστροφική πολιτική των υπεραυξήσεων στους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης της βενζίνης και του πετρελαίου, που εφάρμοσαν οι «πράσινες» ηγεσίες του υπουργείου Οικονομικών, έκανε ο αναπληρωτής τομεάρχης Οικονομίας και βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κ. Ι. Βρούτσης, επισημαίνοντας ότι συνέπεια όλων αυτών είναι να χάνονται κάθε χρόνο από τα κρατικά ταμεία έσοδα άνω των 500 εκατ. ευρώ. Παρουσιάζοντας τις προτάσεις της Ν.Δ. για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου πετρελαιοειδών, ο κ. Βρούτσης επεσήμανε ότι «η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν αξιοποίησε τις δυνατότητες αποτελεσματικής αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου πετρελαιοειδών που υπήρχαν με βάση το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο είχε ήδη θεσπίσει η κυβέρνηση της Ν.Δ.», ενώ υπενθύμισε ότι το πρόγραμμα της Ν.Δ. προβλέπει μειώσεις στους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης των καυσίμων.

«Απραξία»

Οπως διευκρίνισε ο κ. Βρούτσης, ο ν. 3784/2009, ο οποίος ψηφίσθηκε από την κυβέρνηση της Ν.Δ., προέβλεπε την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών – εκροών των καυσίμων στους χώρους αποθήκευσης, καθώς και τη σύσταση επιτροπής για τον προσδιορισμό των αναγκαίων τεχνικών προδιαγραφών. Ομως επί 2 χρόνια και 4 μήνες οι «πράσινες» πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Οικονομικών «πάγωσαν» την εφαρμογή των διατάξεων αυτών, με αποτέλεσμα να χαθεί αδικαιολόγητα πολύτιμος χρόνος και μόλις πριν από δυο μήνες να υπογραφεί η σχετική Υπουργική Απόφαση (ΠΟΛ 1009/27.01.2012)! Ο αναπληρωτής τομεάρχης της Ν.Δ. εξήγησε ότι, λόγω αυτής της ολιγωρίας των υπουργών του ΠΑΣΟΚ αλλά και της εφαρμογής καταστροφικών φοροεισπρακτικών ρυθμίσεων που προέβλεπαν αυξήσεις-φωτιά στους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης, το λαθρεμπόριο έλαβε ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Ο κ. Βρούτσης παρουσίασε και στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι το 2010 το ΠΑΣΟΚ αύξησε τους ΕΦΚ κατά 63,4% ή κατά 260 ευρώ ανά χιλιόλιτρο στην αμόλυβδη βενζίνη και κατά 36,4% ή κατά 110 ευρώ ανά χιλιόλιτρο στο πετρέλαιο κίνησης!

Ισοπέδωση

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Βρούτσης, το αποτέλεσμα αυτής της καταστροφικής πολιτικής ΠΑΣΟΚ είναι τα δημόσια ταμεία να χάνουν ετησίως περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα να βάζουν «λουκέτο» πολλές υγιείς επιχειρήσεις του κλάδου, που δεν αντέχουν πλέον το βάρος του αθέμιτου ανταγωνισμού. Ο βουλευτής Κυκλάδων της Ν.Δ. επικαλέστηκε στοιχεία της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, σύμφωνα με τα οποία περίπου 1.200 επιχειρήσεις του κλάδου έκλεισαν, εξέλιξη που δυστυχώς οδήγησε και χιλιάδες εργαζομένους στην ανεργία. Παράλληλα, κατήγγειλε ότι «μέσα στην πιο βαθιά και επώδυνη κρίση για τους Ελληνες κάποιοι εξακολουθούν να παραμένουν στο απυρόβλητο, θησαυρίζοντας σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου». Πρόσθεσε δε ότι «οι «πειραγμένες» αντλίες, η παράνομη διακίνηση πετρελαίου και ναυτιλιακού καυσίμου, οι εικονικές εξαγωγές και η νόθευση καυσίμων διαμορφώνουν τη ζοφερή πραγματικότητα του λαθρεμπορίου».

Προτάσεις - ασπίδα

Ο κ. Βρούτσης παρουσίασε τις ακόλουθες προτάσεις της Ν.Δ. για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου:

* Δημιουργία ηλεκτρονικού ασφαλούς (κλειδωμένου) και πιστοποιημένου συστήματος εισροών – εκροών σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.

*Μείωση των ΕΦΚ των ενεργειακών προϊόντων.

*Αμεση εξίσωση των φόρων του πετρελαίου θέρμανσης και του πετρελαίου κίνησης, με ταυτόχρονη οικονομική ενίσχυση περιοχών στη βάση γεωγραφικών, εισοδηματικών και κοινωνικών κριτηρίων. Επιπλέον, μέριμνα για τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων.

*Οnline σύνδεση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου, με τους φορολογικούς μηχανισμούς.

*Παρουσία ιχνηθέτη υψηλής τεχνολογίας για την αντιμετώπιση της νοθείας στα καύσιμα.

*Εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος GPS σε όλα τα βυτιοφόρα οχήματα και τα εφοδιαστικά πλοία, με παράλληλη δημιουργία κεντρικού συστήματος ελέγχου.

*Υποχρεωτική σήμανση όλων των βυτιοφόρων Δ.Χ. και Ι.Χ. με το εμπορικό σήμα των εταιριών που συμβάλλονται. Οι εταιρίες εμπορίας θα είναι συνυπεύθυνες για κάθε δρομολόγιο που εκτελεί το συγκεκριμένο βυτιοφόρο.

* Αυστηρός έλεγχος στη διακίνηση των ναυτιλιακών καυσίμων.

*Αντιμετώπιση του διασυνοριακού λαθρεμπορίου με τις εικονικές εξαγωγές, καθώς και για όλα τα προϊόντα που υπόκεινται σε ΕΦΚ, με παράλληλο εκσυγχρονισμό των μέσων δίωξης (π.χ. κάμερες, γεφυροπλάστιγγες).

*Εντατικοποίηση και ενίσχυση των δειγματοληπτικών ελέγχων που πραγματοποιούνται από τα ΚΕΔΑΚ.

*Επιβολή αυστηρότερων διοικητικών και ποινικών κυρώσεων για τους παραβάτες.

* Δημιουργία βάσης δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις άδειες χρήσης που προβλέπονται από σχετική νομοθεσία.

* Επιτάχυνση των διαδικασιών, ώστε να επιτευχθεί η σύντμηση του χρόνου καθολικής εφαρμογής του συστήματος ελέγχου εισροών – εκροών.

* Εκσυγχρονισμός των χρονοβόρων και δαπανηρών τελωνειακών διαδικασιών.

(από την εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος")