«Μονόδρομος» η Εξωστρέφεια

Μια διττή εικόνα για τις ελληνικές επιχειρήσεις αναδεικνύεται ύστερα από πέντε χρόνια ύφεσης, δραματικής συρρίκνωσης των εισοδημάτων και της ιδιωτικής κατανάλωσης. Η μείωση των πωλήσεων, η διεύρυνση των ζημιών ή και η μεγάλη συρρίκνωση της κερδοφορίας, υποχρέωσαν το σύνολο των επιχειρήσεων, σε πρώτη φάση, να προχωρήσει σε μεγάλες περικοπές του κόστους λειτουργίας τους
energia.gr
Τετ, 29 Μαΐου 2013 - 09:29

Μια διττή εικόνα για τις ελληνικές επιχειρήσεις αναδεικνύεται ύστερα από πέντε χρόνια ύφεσης, δραματικής συρρίκνωσης των εισοδημάτων και της ιδιωτικής κατανάλωσης.

Η μείωση των πωλήσεων, η διεύρυνση των ζημιών ή και η μεγάλη συρρίκνωση της κερδοφορίας, υποχρέωσαν το σύνολο των επιχειρήσεων, σε πρώτη φάση, να προχωρήσει σε μεγάλες περικοπές του κόστους λειτουργίας τους.

Υστερα όμως από τις πρώτες «αμυντικές» κινήσεις, εισηγμένες επιχειρήσεις, αλλά και πολλές νέες εταιρείες εκτός χρηματιστηρίου προχώρησαν σε μια ριζική στροφή, από την συνεχώς συρρικνούμενη ελληνική αγορά στις αγορές του εξωτερικού. Τόσο στις αγορές της Ευρωζώνης όσο και σε νέες άγνωστες και «δύσκολες» αγορές σε τρίτες χώρες. Από τη Ρωσία έως την Κίνα.

Τα πρώτα αποτελέσματα, όπως δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές.

Η ελληνική αγορά, ακόμη και εάν η χώρα επιστρέψει στις αναπτυξιακές επιδόσεις, θα παραμείνει σε σχετικά περιορισμένα επίπεδα, καθώς το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα δεν θα αυξάνεται ταχέως. Η διέξοδος αναζητείται λοιπόν στην εξωστρέφεια, στην κατάκτηση τουλάχιστον σταθερών μεριδίων στις ξένες αγορές, γεγονός που θα αποτελέσει το «κλειδί» για την αύξηση των πωλήσεων, την αντιμετώπιση προβλημάτων ρευστότητας και τη βελτίωση της κερδοφορίας.

Η δυναμική αυτών των εξελίξεων οδηγεί στη δημιουργία μιας νέας γενιάς επιχειρήσεων δύο ταχυτήτων. Δεν είναι μόνον οι μεγάλες και εισηγμένες. Η παρατεταμένη ύφεση ήταν ο καταλύτης για τη δημιουργία νέων δυναμικών ελληνικών επιχειρήσεων, οι οποίες από την αρχή είχαν εξαγωγικό προφίλ, στόχευση σε νέα καινοτόμα και ποιοτικά προϊόντα, που θα μπορούσαν να κατακτήσουν αξιοσημείωτο μερίδιο σε ξένες αγορές. Τα παραδείγματα είναι πολλά: Από την παραγωγή και ανάδειξη του ελληνικού κρασιού και άλλων αγροτικών προϊόντων έως τα προϊόντα και τις υπηρεσίες διαδικτύου.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 27/05/2013)