Καθώς οι ΗΠΑ οδεύουν προς τη θερινή περίοδο ισχυρής ζήτησης για βενζίνη, η τιμή του πετρελαίου θα είναι στη σκέψη των καταναλωτών. Ωστόσο, αυτό δε δείχνει να έχει επιπτώσεις στη συμπεριφορά τους. Παρά το γεγονός ότι η τιμή του πετρελαίου έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, η κατανάλωση πετρελαίου κίνησης αυξάνεται σταθερά στο ίδιο διάστημα. Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι οι αμερικανοί καταναλωτές έχουν αρχίσει να αντιδρούν, μειώνοντας τις αγορές των μεγάλων οχημάτων SUV. Όμως η πραγματική κατανάλωση πετρελαίου δείχνει να αψηφά το ύψος της τιμής του. Με τους καταναλωτές να το αντιμετωπίζουν ως αναγκαίο αγαθό, οι αυξήσεις στην τιμή απορροφούν χρήματα από το πορτοφόλι τους, τα οποία θα ξόδευαν κάπου αλλού. Η Citigroup εκτιμά ότι η δαπάνη για καύσιμα αντιστοιχεί στο 3,3% του προσωπικού διαθέσιμου εισοδήματος σε σύγκριση με 2,3% πριν από μια διετία, ως αποτέλεσμα κυρίως της αύξησης της τιμής της βενζίνης στα 2,13 δολ. από 1,47 δολ. Αυτό έχει αποτελέσει σημαντικότατο πλήγμα για τους καταναλωτές των χαμηλών εισοδημάτων. Η Wal Mart, για παράδειγμα, παραπονιέται συνεχώς για τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών της λόγω των υψηλών πετρελαϊκών τιμών. Όμως, το προσωπικό εισόδημα έχει ενισχυθεί κατά 7,6% το 2004 και μια ενδεχόμενη μείωση στην τιμή των καυσίμων θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης σε άλλα καταναλωτικά προϊόντα. (Από το euro2day – Financial Times, 30/5/05)