Πειρατές κατέλαβαν δεξαμενόπλοιο με σημαία Μαλαισίας, για δεύτερη φορά σε ένα μήνα, κοντά στις ακτές της Σιγκαπούρης, που αποτελεί το μεγαλύτερο κόμβο συναλλαγών πετρελαίου της Ασίας, σύμφωνα με το Διεθνές Γραφείο Ναυσιπλοΐας.

Πειρατές κατέλαβαν δεξαμενόπλοιο με σημαία Μαλαισίας, για δεύτερη φορά σε ένα μήνα, κοντά στις ακτές της Σιγκαπούρης, που αποτελεί το μεγαλύτερο κόμβο συναλλαγών πετρελαίου της Ασίας, σύμφωνα με το Διεθνές Γραφείο Ναυσιπλοΐας.

Οι δέκα πειρατές ανάγκασαν το πλήρωμα να μεταφέρει το πετρέλαιο που μετέφερε σε ένα άλλο πλοίο. Η επίθεση έγινε περίπου 34 χλμ. δυτικά της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με τις συντεταγμένες που καταγράφονται από τον οργανισμό της IBM για τα περιστατικά πειρατείας.

Η αμερικανική Energy Information Administration προσδιορίζει τα Στενά Malacca, που συνδέουν τον Ινδικό Ωκεανό με τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και του Ειρηνικού Ωκεανού, ως ένα από τα δύο στρατηγικά σημεία ελέγχου παγκοσμίως για το εμπόριο πετρελαίου μαζί με τα στενά του Ορμούζ στον Περσικό Κόλπο. Είναι η συντομότερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Ασίας με περίπου 15,2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα να διακινούνται μέσω αυτής της θαλάσσιας οδού, σύμφωνα με την EIA.

Κατ’ επέκταση, γίνεται εύκολα αντιληπτή η σοβαρότητα ανάλογων περιστατικών στην συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή.

Τέλος, σημειώνεται ότι μέσα στο 2013 έχουν αναφερθεί 206 περιστατικά πειρατείας σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο αριθμός των επιθέσεων μειώθηκε παγκοσμίως σε 188 κατά τους εννέα μήνες μέχρι το Σεπτέμβριο από 233 για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Ο αριθμός των ένοπλων επιθέσεων σε πλοία στην Ινδονησία αυξάνεται, σύμφωνα με το IMB.