Σημαντικά επιβαρημένα από τις ιδιαίτερα αυξημένες τιμές του πετρελαίου είναι τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης α΄ εξαμήνου των εισηγμένων στο Χ.Α. ακτοπλοϊκών εταιρειών. Γεγονός καθόλου τυχαίο εάν αναλογιστεί κάποιος ότι το κόστος των καυσίμων είναι εκείνο που διαμορφώνει το 50% των λειτουργικών εξόδων των επιχειρήσεων του χώρου. Τα πλοία χρειάστηκε να καταβάλουν στο α΄ εξάμηνο ποσό αυξημένο κατά 46,15% σε σχέση με πέρυσι για τα καύσιμά τους, αφού το πετρέλαιο έφτασε (σε μέσες τιμές) στα 49,4 δολάρια ανά βαρέλι, έναντι 33,80 δολαρίων στο α΄ εξάμηνο του 2004. Ανάλογη, αν όχι περισσότερο επιβαρημένη, αναμένεται να είναι η εικόνα των ακτοπλοϊκών και σε επίπεδο εννεαμήνου, που είναι η πλέον ενδεικτική περίοδος για τις επιχειρήσεις του χώρου, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος του μεταφορικού έργου τους πραγματοποιείται μεταξύ Ιουνίου – Αυγούστου. Καθώς το αργό πετρέλαιο έχει σκαρφαλώσει μέχρι και τα 68,05 δολάρια ανά βαρέλι στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2005 έναντι της υψηλής τιμής εξαμήνου των 58,53 δολαρίων, φαίνεται πως οι ακτοπλοϊκές μάλλον δεν έχουν περάσει τα χειρότερα. Αξίζει πάντως να υπενθυμίσουμε πως παράγοντες του χώρου «γκρινιάζουν» για τις υψηλές τιμές των καυσίμων από το 2001, οπότε και η τιμή του «μαύρου χρυσού» κινούνταν στα επίπεδα των 28 – 30 δολαρίων ανά βαρέλι. Η μόνη περίοδος πάντως που οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις έμοιαζαν να είναι ικανοποιημένες από την πορεία των τιμών του πετρελαίου ήταν το διάστημα που ακολούθησε το τρομοκρατικό χτύπημα στη Νέα Υόρκη, όταν οι τιμές του πετρελαίου έφτασαν μέχρι τα «χαμηλά» των περίπου 17,5 δολαρίων ανά βαρέλι. από την εφημερίδα "Μέτοχος - Επενδύσεις" 14/10/2005