Δύο χρόνια αφ' ότου η Κίνα αναδείχθηκε στη μεγαλύτερη πηγή ζήτησης πετρελαίου, σε παγκόσμια κλίμακα, η «δίψα» της για πετρέλαιο έχει περιοριστεί, εξέλιξη η οποία θα μπορούσε να σημαίνει ότι στο μέλλον οι διεθνείς αγορές πετρελαίου θα αντιμετωπίσουν λιγότερες πιέσεις. Πέρυσι, η αλματώδης ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας -και η εξ αυτής μεγάλη ζήτηση για αυτοκίνητα, εγκαταστάσεις και ενεργειακούς σταθμούς- αντιπροσώπευε το 30% της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου. Αυτή η αύξηση της ζήτησης, που γενικότερα ήταν μη αναμενόμενη, διαδραμάτισε μείζονα ρόλο στην άνοδο των πετρελαϊκών τιμών. Εφέτος, οι εισαγωγές πετρελαίου στην Κίνα έχουν επιβραδυνθεί σημαντικά και υπάρχουν ολοένα και περισσότερες ενδείξεις περί του ότι η περυσινή ραγδαία άνοδος στη ζήτηση ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο από παράγοντες που τώρα είτε ελαχιστοποιούνται είτε δεν θα επανεμφανιστούν. Και με την επιβράδυνση της πετρελαϊκής ζήτησης από την Κίνα το παγκόσμιο σύστημα προσφοράς πετρελαίου θα έχει μεγαλύτερα περιθώρια να ανταποκριθεί σε έκτακτες συνθήκες, όπως αυτές που δημιουργήθηκαν από τον τυφώνα «Κατρίνα». Σημαίνει επίσης ότι και άλλοι παράγοντες, όπως οι δυσκολίες στα αμερικανικά διυλιστήρια, μπορεί να επηρεάσουν περισσότερο τις τιμές τα επόμενα χρόνια. (Ναυτεμπορική, 10/11/05)