Δυναμικά ξεκίνησαν το 2006 οι διεθνείς αγορές πετρελαίου, με τις τιμές να καταγράφουν χθες άνοδο της τάξης των 2 δολαρίων το βαρέλι. Η συρροή επενδυτικών κεφαλαίων στις αγορές, σύνηθες φαινόμενο κατά την πρώτη ημέρα συναλλαγών του νέου έτους, συνδυάστηκε με το κλίμα έντονης ανησυχίας που εγείρει στους κόλπους των καταναλωτών το αδιέξοδο στη διένεξη Ρωσίας και Ουκρανίας για το φυσικό αέριο. Έτσι, κατά τις απογευματινές ώρες, η τιμή του Brent κατέγραφε άνοδο 2,10 δολαρίων, διαμορφούμενη στα 61,08 δολάρια το βαρέλι, ενώ εκείνη του αργού της Νέας Υόρκης αυξανόταν κατά 1,86 δολάριο, στα 62,90 δολάρια το βαρέλι. Η άνοδος έπεται του τριήμερου «ράλι» της περασμένης εβδομάδας, το οποίο ώθησε τις τιμές κατά 5% υψηλότερα λίγο πριν εκπνεύσει το 2005. Για το περασμένο έτος, η τιμή του αργού στη Νέα Υόρκη διαμορφώθηκε στα 56,70 δολάρια το βαρέλι, ήτοι 37% υψηλότερα από το 2004. Η διένεξη Μόσχας - Κιέβου, με αφορμή τον τετραπλασιασμό των τιμών του φυσικού αερίου που εξάγει η Ρωσία στην πρώην σοβιετική Δημοκρατία, ήδη άρχισε να επιδεινώνει τους φόβους για την επάρκεια της προσφοράς, στρέφοντας και πάλι τους καταναλωτές προς το πετρέλαιο. Η κατάσταση θυμίζει αναπόφευκτα τον περυσινό Αύγουστο, όταν το πέρασμα των τυφώνων «Κατρίνα» και «Ρίτα» από τον Κόλπο του Μεξικού πυροδοτούσε αβεβαιότητα για την πετρελαϊκή επάρκεια ενόψει του χειμώνα και προκάλεσε την εκτίναξη των τιμών του «μαύρου χρυσού» στο ιστορικό ρεκόρ των 70,85 δολαρίων το βαρέλι. Σύμφωνα με τους αναλυτές, τέτοιου είδους προβλήματα στην ενεργειακή προσφορά θα ωθήσουν φέτος ακόμα υψηλότερα τα κέρδη των διυλιστηρίων, μετά τη θεαματική περυσινή κερδοφορία τους. Όπως επισημαίνεται, μάλιστα, παρότι η βενζίνη προφανώς θα αποτελέσει τον βασικό κινητήριο μοχλό για την αύξηση των περιθωρίων κέρδους από τη διύλιση το πρώτο εξάμηνο του 2006, η στενότητα προσφοράς καυσίμων θα συνδυαστεί με τις θεαματικές επιδόσεις της κερδοφορίας και για τα επόμενα 2-3 χρόνια τουλάχιστον. Βάσει στοιχείων της Merrill Lynch, τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων της βορειοδυτικής Ευρώπης εκτινάχθηκαν στα 6,10 δολάρια το βαρέλι για τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2005 –μόνο τον Οκτώβριο έφθασαν τα 13 δολάρια το βαρέλι– έναντι 4 δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2004. Το πιο υποτονικό έναντι του αναμενόμενου τέταρτο τρίμηνο, που οφείλεται κυρίως στις ασυνήθιστα ήπιες καιρικές συνθήκες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, πρόκειται να ακολουθήσει νέο άλμα της κερδοφορίας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2006, πυροδοτούμενο από την αύξηση της ζήτησης στις ΗΠΑ και τη διακοπή εργασιών σε αμερικανικά διυλιστήρια για προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης.