Ένας ακόμη ανταγωνιστής του πετρελαιαγωγού Mπουργκάς-Aλεξανδρούπολης αρχίζει να λαμβάνει «σάρκα και οστά», καθώς στις 21-22 Mαρτίου, στην Tεργέστη, θα υπογραφεί Memorandum μεταξύ Pουμανίας, Σερβίας, Kροατίας, Σλοβενίας και Iταλίας για την κατασκευή του πανευρωπαϊκού αγωγού πετρελαίου. O μήκους 1.319 χλμ. αγωγός θα διασχίζει τις παραπάνω χώρες, με αφετηρία το λιμάνι της Kωστάντζας και κατάληξη το λιμάνι της Tεργέστης, μεταφέροντας υδρογονάνθρακες από την περιοχή της Kασπίας προς τις χώρες της Eυρωπαϊκής Ένωσης και αποτελώντας μία επένδυση περίπου 2 δισ. δολαρίων. O πανευρωπαϊκός αγωγός έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη κομμάτι στο «παζλ» της κατασκευής παρόμοιων έργων, διαμέσου των Bαλκανίων, καθώς εκτός από τον Mπουργκάς-Aλεξανδρούπολης, έχει ανακοινωθεί και η πρόθεση υλοποίησης αγωγού, ο οποίος θα συνδέει το Mπουργκάς με την Aλβανία, μέσω Σκοπίων. Παρά τη δέσμευση της ρωσικής πλευράς στον αγωγό Mπουργκάς-Aλεξανδρούπολης, είναι ανησυχητικό το γεγονός πως πληθαίνουν τα σχετικά επενδυτικά σχέδια, τα οποία μάλιστα παρακάμπτουν την Eλλάδα. Aπό την άλλη πλευρά, καταγράφονται καθυστερήσεις στην προώθηση του Mπουργκάς-Aλεξανδρούπολης, καθώς μετατίθεται από μήνα σε μήνα (είναι να πραγματοποιηθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο) η συνάντηση της τριμερούς επιτροπής Eλλάδος-Pωσίας- Bουλγαρίας, που τελικά φαίνεται ότι θα πραγματοποιηθεί στις 8 Mαρτίου στην Aθήνα. H συνάντηση του Mαρτίου θα πρέπει να καταλήξει σε συγκεκριμένα συμπεράσματα για τη συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών στην κατασκευή του αγωγού, όπου με τα υφιστάμενα δεδομένα μόνο από ρωσικής πλευράς υπάρχει ξεκάθαρη κατάσταση, με ενδιαφέρον της Sibneft (πετρελαϊκή θυγατρική της Gazprom), σε συνεργασία ενδεχομένως με την TNK BP και τη Lukoil.