Υπουργείο Ναυτιλίας: Στηρίζουμε το LNG ως Εναλλακτικό Καύσιμο στις Θαλάσσιες Μεταφορές

Υπουργείο Ναυτιλίας: Στηρίζουμε το LNG ως Εναλλακτικό Καύσιμο στις Θαλάσσιες Μεταφορές
energia.gr
Πεμ, 5 Νοεμβρίου 2015 - 17:16
H Ελλάδα στηρίζει τη χρήση του LNG στις θαλάσσιες μεταφορές ως εναλλακτικού καυσίμου. Αυτό τόνισε ο Υποναύαρχος του Λιμενικού Σώματος, εκπρόσωπος του Υπουργείου Ναυτιλίας, κ. Δημήτρης Μπαρκάτσας, μιλώντας κατά τη σημερινή δεύτερη μέρα του συνεδρίου«ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»

H Ελλάδα στηρίζει τη χρήση του LNG στις θαλάσσιες μεταφορές ως εναλλακτικού καυσίμου. Αυτό τόνισε ο Υποναύαρχος του Λιμενικού Σώματος, εκπρόσωπος του Υπουργείου Ναυτιλίας, κ. Δημήτρης Μπαρκάτσας, μιλώντας κατά τη σημερινή δεύτερη μέρα του συνεδρίου«ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ».

Όπως υπογράμμισε ο Υποναύαρχος Μπαρκάτσας, υφίσταται επείγουσα ανάγκη για τη βελτίωση των υποδομών των λιμανιών. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι, στόχος είναι ως το τέλος του 2025 να υπάρχουν κατάλληλες λιμενικές υποδομές για την ανάπτυξη του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ), ώστε τα ελληνικά λιμάνια να είναι βασικοί κόμβοι στην ανατολική Μεσόγειο και πύλες εισόδου στην ΕΕ. Απαραίτητη προϋπόθεση, είπε, είναι και η εξσφάλιση χρηματοδότησης από τα ευρωπαϊκά κονδύλια

Από την πλευρά του, ο κ. Δημήτρης Σπυριδάκης, Μέλος του ΔΣ της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, εξέφρασε την προσδοκία ότι θα υπάρχει συνεργασία με όλους τους φορείς ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της ανάπτυξης των υποδομών για τα εναλλακτικά καύσιμα.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγούν Ναυτιλίας, κ. Μιχάλης Σακέλλης, αφού αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει την τελευταία πενταετία η ελληνική ακτοπλοΐα, είπε ότι το ΥΦΑ αποτελεί μία λύση για το θέμα του λειτουργικού κόστους και σαφώς για την προστασία του περιβάλλοντος.

Σήμερα λειτουργούν στις γραμμές της Ελλάδας και της Αδριατικής 56 συμβατικά πλοία, Όπως είπε ο κ. Σακέλλης, στα 26 εξ αυτών, που είναι άνω των 25 ετών, δεν υπάρχει δυνατότητα μετατροπής για την καύση LNG, ενώ στα 30 εξ αυτών, με ηλικία χαμηλότερη των 25 ετών, ελάχιστα δέχονται μετατροπές, οπότε μόνη λύση είναι το diesel oil.

Ο κ. Σακέλλης τόνισε ότι πρέπει να δημιουργηθεί δίκτυο ανεφοδιασμού LNG στη χώρα μας και να υπάρχει χρηματοδότηση ώστε να καλυφθεί το αυξημένο κόστος της ναυπήγησης νέων πλοίων.

Τέλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων από την Περιφέρεια Αττικής, κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος, από το βήμα του συνεδρίου«ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» που πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Divani Caravel, από την επενδυτική πρωτοβουλία Α-Energy Investments, επισήμανε ότι η ανάπτυξη της αγοράς LNG αποτελεί μία διέξοδο και για τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο. Χρειάζεται, τόνισε, το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο, οι απαραίτητες υποδομές και η αποδαιμονοποίηση του ΥΦΑ στην κοινή γνώμη.