Σε συγκεκριμένους αριθμούς αποτυπώνονται σταδιακά τα σχέδια της Ινδίας για την ανάπτυξη ενός διαδρόμου που θα τη συνδέει εμπορικά με την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο

Ο νέος οικονομικός διάδρομος που θέλει να αναπτύξει η Ινδία θα αφορά μεταφορές από στεριά και θάλασσα που θα φτάνουν στη Μέση Ανατολή, από εκεί στη Μεσόγειο, με τελικό προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Εφόσον υλοποιηθεί και σε βάθος χρόνου θα περνάει από χώρες όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία, η Ιορδανία και το Ισραήλ, πριν φτάσει σε ευρωπαϊκά εδάφη.

Το Νέο Δελχί, το οποίο έχει κοιτάξει και στην Ελλάδα για υποδομές, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια δεύτερη κρατική εταιρεία η οποία θα διαχειρίζεται έναν στόλο που θα ξεπεράσει τα 1.000 πλοία μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Εφόσον το σχέδιο αυτό προχωρήσει, η εταιρεία θα βρεθεί υπό την από κοινού διαχείριση δύο κρατικών εταιρειών, οι οποίες θα είναι ταυτόχρονα και «πελάτες» της, καθώς δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας.

Πηγές του Reuters ανέφεραν ότι, βάσει εκτιμήσεων, η Ινδία θα χρειαστεί να δαπανά 400 δισ. δολάρια για τη ναύλωση πλοίων προκειμένου να καλύψει τις εισαγωγές και τις εξαγωγές της με ορίζοντα το 2047. Το οικονομικό έτος 2019-2020, οι συγκεκριμένες δαπάνες άγγιξαν τα 85 δισ. δολάρια, εκ των οποίων τα 75 δισ. δολάρια αφορούσαν τη ναύλωση πλοίων ξένων συμφερόντων.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")