Φοιτητές Ζητούν Οικονομική Ενίσχυση, για να Προωθήσουν Πρωτοποριακό τους Τεχνολογικό Επίτευγμα

Φοιτητές Ζητούν Οικονομική Ενίσχυση, για να Προωθήσουν Πρωτοποριακό τους Τεχνολογικό Επίτευγμα
του Μανόλη Κοκολάκη
Σαβ, 12 Δεκεμβρίου 2015 - 00:19
Σε οικονομική ενίσχυση ιδιωτών, ελλείψη δημόσιων κονδυλίων, καταφεύγουν Έλληνες φοιτητές με διεθνείς διακρίσεις για το πρωτοποριακό τους τεχνολογικό επίτευγμα της κατασκευής και λειτουργιάς ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πόλης

Σε οικονομική ενίσχυση ιδιωτών, ελλείψη δημόσιων κονδυλίων, καταφεύγουν Έλληνες φοιτητές με διεθνείς διακρίσεις για το πρωτοποριακό τους τεχνολογικό επίτευγμα της κατασκευής και λειτουργιάς ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πόλης.

Οι φοιτητές μέσω του "Έθνους" και του διαδικτύου απευθύνονται σε φορείς-επιχειρηματίες στην Ελλάδα και στην ομογένεια ζητώντας την βοήθεια τους προκειμένου να συμπληρωθεί το ποσό των 15.000 ευρώ για να μπορέσουν να εξελίξουν την ερευνητική τους "Πατέντα" καθώς ήδη σχεδιάζουν νεότερο... μοντέλο που θα μπορεί -όπως λένε -να εξεταστεί η βιομηχανική του παραγωγή στην Ελλάδα.

Πρόκειται για την ομάδα «Προμηθέας» των εθελοντών φοιτητών της σχολής ηλεκτρολόγων μηχανικών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που κατασκεύασε τον ΄΄Πυρφόρο΄΄ το μονοθέσιο οικολογικό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.

Είναι όχημα πόλης, φιλικό στο περιβάλλον που εντυπωσιάζει τόσο για την τεχνολογική του επάρκεια όσο και την οικονομία καυσίμου και όπως είπε στο "Έθνος" ο εκπρόσωπος της ομάδας το κόστος για ένα ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη υπολογίζεται στα ..10 σεντς και από την Αθήνα στη Γαλλία στα 60 μόλις σεντς!!

Το ηλεκτροκίνητο όχημα που παράλληλα κινείται με ηλιακή ενέργεια χαρακτηριστικό του είναι ότι, κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου-κινητήρας, εξαρτήματα από τους ίδιους τους φοιτητές. Ο κινητήρας φτιάχτηκε με πρώτη ύλη χαλκό, σίδηρο και αλουμίνιο, το δομικό στοιχείο, το λεγόμενο «σασί» αποτελείται από αλουμίνιο το δε κέλυφος φτιάχτηκε από υαλόνημα, κ.α.

Ο «Πυρφόρος» και η ομάδα των κατασκευαστών φοιτητών που είναι πρωταγωνιστές στην τεχνική και στις επιδόσεις στην Ελλάδα, συναγωνίστηκαν και ήρθαν στις πρώτες θέσεις με άλλα Πανεπιστημιακά ιδρύματα άλλων χωρών σε πρόσφατο κορυφαίο - διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου που έγινε στο Ρότερνταμ υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και πήραν μέρος 197 ομάδες από 26 χώρες.

Στον διεθνή διαγωνισμό ο «Πυρφόρος» αγωνίστηκε με εξαιρετική επιτυχία «έτρεξε» 487 χιλιόμετρα με μια μόλις κιλοβατώρα (kwn) καταρρίπτοντας το δικό του προηγούμενο ρεκόρ ενώ αναδείχτηκε η μοναδική Ελληνική ομάδα στην πρώτη δεκάδα της μεγάλης κατηγορίας, όπου διαγωνίστηκαν 60 ομάδες.

Ο «Πυρφόρος» και η ομάδα των φοιτητών έχουν παράλληλα στο ενεργητικό τους βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό ανάμεσα σε 180 Ευρωπαϊκές συμμετοχές «Best Team Spirit off-track award» για το ομαδικό πνεύμα, την εργατικότητα και την αντιμετώπιση δυσκολιών κατά τη διάρκεια των αγώνων, τη βοήθεια προς τις άλλες ομάδες και τον τρόπο ανάδειξης του Ελληνικού πολιτισμού. «Δεν έχουμε τα χρήματα και αναγκαζόμαστε να ζητήσουμε την βοήθεια των ομογενών μας αλλά και των φορέων-επιχειρηματιών στην χώρα μας.

Θέλουμε να βελτιώσουμε την τεχνική του υπάρχοντος οχήματος μας και στα άμεσα σχέδια μας είναι η αξιοποίηση της τεχνογνωσίας μας για την κατασκευή του υπό σχεδίαση του πρωτοποριακού αυτοκινήτου πόλης που το ονομάζουμε «Pyrforos U» το οποίο θα έχει πολύ μικρή ενεργειακή κατανάλωση και θα μπορεί να αποτελέσει την βάση για ένα βιομηχανικό μοντέλο που θα παράγεται στην Ελλάδα» δήλωσε στο ΄΄Έθνος΄΄ ο επικεφαλής της ομάδας «Προμηθέας» Χρήστος Κρασόπουλος.

Μάλιστα ο ίδιος αναφέρεται με θετικά σχόλια στην συνοχή και αποτελεσματικότητα της φοιτητικής ομάδας και εκφράζει την αισιοδοξία του ότι θα τους δοθεί η δυνατότητα να συνεχίσουν το τεχνολογικό τους έργο καλώντας ομογενείς και επιχειρηματίες να δηλώσουν την στήριξη τους στο mail [email protected] .

Στόχος της ομάδας για το 2016, όπως είπε ο κ. Κρασόπουλος, αποτελεί ο αγώνας στο Λονδίνο αλλά και η συμμετοχή σε μια άλλη κατηγορία του διαγωνισμού, την “Urban-Concept” με ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης που σχεδιάζει, τον Pyrforos U (urban). Όμως, δεδομένου ότι η ομάδα δεν έχει κάποιο χορηγό ή κρατική χρηματοδότηση, αποφάσισε να δημιουργήσει μια καμπάνια crowdfunding στο indiegogo.com ώστε να μαζέψει πόρους για να υλοποιήσει τα σχέδιά της.

Επίσης, στόχος τους είναι τα 15.000€ (που θα χρησιμεύσουν στην κάλυψη του κόστους βελτίωσης και συντήρησης του Pyrforos II, καθώς και τα έξοδα μετακίνησης του αμαξιδίου και της ομάδας στο Λονδίνο), με συμπληρωματικό στόχο τα 20.000€, για την ανάπτυξη και κατασκευή του δεύτερου μοντέλου, του Pyrforos U. Προς το παρόν, έχουν συγκεντρώσει λίγο παραπάνω από 3.000 ευρώ.

Το "Έθνος" για την κατασκευή και τις διεθνείς διακρίσεις του "Πυρφόρου" καταχωρήσεις τον περασμένο Ιούνιο αναλυτικό ρεπορτάζ με συνεντεύξεις και φωτογραφίες.

Επικεφαλής της ομάδας είναι ο υποψήφιος διδάκτωρ Χρήστος Κρασόπουλος με επιβλέποντα τον καθηγητή Αντώνη Κλαδά, την δε ομάδα απαρτίζουν οι προπτυχιακοί φοιτητές: Χρήστος Αγαθοκλέους, Νικόλαος Αδαμόπουλος, Κωνσταντίνος Αναγνωστόπουλος, Ιωάννα Αρμούτη, Κωνσταντίνος Γάλλος, Σταύρος Δάβαρης, Φωτεινή Καραμούντζου, Ηλίας Καραφυλλάκης, Ηλίας Κατσαμπίρης-Γράψας, Νικόλαος Κούρος, Ζωή Κωνσταντακοπούλου, Ουρανία Μαντά, Σεβαστιανός Πολίτης, Ασπασία Σκαλίδη, Αναστάσιος Τσουμάνης και Αικατερίνη Φορούλη.

(από την εφημερίδα "ΕΘΝΟΣ", 11/12/2015)

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr