Ομολογία Volkswagen: Δεκαετία Απάτης για τα Πετρελαιοκίνητα Αυτοκίνητα της Εταιρείας στις ΗΠΑ

Ομολογία Volkswagen: Δεκαετία Απάτης για τα Πετρελαιοκίνητα Αυτοκίνητα της Εταιρείας στις ΗΠΑ
energia.gr
Σαβ, 12 Δεκεμβρίου 2015 - 00:19
Μία δεκαετία απάτης είναι η ιστορία των «πειραγμένων» εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της Volkswagen που κυκλοφορούν στην αμερικανική αγορά, σύμφωνα με δήλωση της ίδιας της εταιρείας. Σε συνέντευξη Τύπου, την οποία παρέθεσε στις 10 Δεκεμβρίου η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην έδρα της στο Βόλφσμπουργκ στη Γερμανία, παραδέχθηκε ότι το σκάνδαλο ξεκίνησε το 2005 και συνεχίστηκε ως αλυσιδωτή σειρά σφαλμάτων
Μία δεκαετία απάτης είναι η ιστορία των «πειραγμένων» εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της Volkswagen που κυκλοφορούν στην αμερικανική αγορά, σύμφωνα με δήλωση της ίδιας της εταιρείας. Σε συνέντευξη Τύπου, την οποία παρέθεσε στις 10 Δεκεμβρίου η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην έδρα της στο Βόλφσμπουργκ στη Γερμανία, παραδέχθηκε ότι το σκάνδαλο ξεκίνησε το 2005 και συνεχίστηκε ως αλυσιδωτή σειρά σφαλμάτων. Τότε ελήφθη η απόφαση να γίνει επιθετικά η προώθηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία, χωρίς την εξαπάτηση στις εκπομπές ρύπων, δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί. Οι κανονισμοί στην αμερικανική αγορά είναι αυστηρότερoι των ευρωπαϊκών. Αυτό που συνέβη αποτελεί υπόθεση εργασίας για μελλοντικούς σπουδαστές στα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων των απανταχού πανεπιστημίων, σύμφωνα με τους New York Times.

Η φιλοδοξία συνδυάστηκε με τους πλημμελείς εσωτερικούς ελέγχους και τους χαλαρούς κανόνες ηθικής και δεοντολογίας, όπως ανέφερε η Volkswagen. Υπήρξαν υπάλληλοι που εν γνώσει τους εξαπάτησαν, ενώ σε ορισμένα τμήματα της εταιρείας ήταν κυρίαρχη η νοοτροπία της ανοχής σε παράνομες πράξεις. Οι εν λόγω υπάλληλοι προτιμούσαν να παραποιούν τα στοιχεία εκπομπών ρύπων, αντί να ανακόψουν τη διείσδυση της Volkswagen στις ΗΠΑ. Επιπλέον, οι άνθρωποι που κατασκεύαζαν τα χρησιμοποιούμενα ανταλλακτικά ήταν οι ίδιοι που τα ενέκριναν για παραγωγή. «Το πιο δύσκολο πράγμα για μας είναι να παραδεχθούμε ότι εντός της VW η παραβίαση των κανόνων ήταν επιτρεπτή», δήλωσε ο πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας, Χανς-Ντίτερ Πετς, στην πρώτη μακρά συνέντευξή του μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου τον Σεπτέμβριο. Παρών ήταν και ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Ματίας Μίλερ, ο οποίος και έδωσε τη λεπτομερέστερη μέχρι σήμερα εξήγηση για τις αιτίες του σκανδάλου περί ανοχής στην παρανομία. Αυτήν τη στιγμή η VW βρίσκεται σε συνομιλίες με τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, ώστε τα 500.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της να εναρμονιστούν με τις ισχύουσες προδιαγραφές στις εκπομπές ρύπων.
Αναδρομή

Ολα ξεκίνησαν πριν από δέκα χρόνια. Τότε η Volkswagen είχε κατασκευάσει νέο ντιζελοκινητήρα με φθηνότερη τεχνολογία ελέγχου ρύπων. Αργότερα μεταπήδησε σε νεότερη τεχνολογία με χρήση της αζωτούχου ένωσης της ουσίας, ώστε να εξουδετερωθούν οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου. Οσα οχήματα είχαν τη νεότερη τεχνολογία θεωρητικά θα μπορούσαν να περάσουν τους ελέγχους νομότυπα. Η Volkswagen, εντούτοις, επιδίωκε να ελαχιστοποιήσει τη συχνότητα με την οποία οι πελάτες ή οι αντιπροσωπείες των αυτοκινήτων της θα χρειάζονταν να επανατροφοδοτήσουν το ντεπόζιτο με την ουσία. Ως εκ τούτου, η εταιρεία προγραμμάτισε τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της να αναγνωρίζουν πότε διεξάγονται έλεγχοι και να ελαχιστοποιούν την κατανάλωση της χημικής ένωσης. «Αποδεικνύεται πλέον πως δεν πρόκειται για εφάπαξ λάθος, αλλά για αλυσίδα σφαλμάτων, τα οποία είχαν το περιθώριο να γίνουν», δήλωσε ο πρόεδρος της Volkswagen Χανς Ντίτερ-Πετς.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι σε θέση να λύσει το ζήτημα της παραποίησης των εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη με σχετικά χαμηλό κόστος. Αντιθέτως, εξαιτίας αυστηρότερων κανόνων στις Ηνωμένες Πολιτείες, που αφορούν τα όρια εκπομπών οξειδίου του αζώτου και του συσχετισμού τους με πνευμονοπάθειες, το κόστος είναι υψηλότερο. Στην αμερικανική αγορά τα οχήματα φέρουν την παλαιότερη τεχνολογία και δύσκολα γίνεται αντικατάσταση. Ενδεχομένως η Volkswagen να αλλάξει το χαρντγουέαρ σε αυτά (πρόκειται για Jetta, Golf και Beetle πριν από το 2015). Τέλος σημειώνεται ότι προ τριμήνου η αρμόδια Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ είχε δημοσιεύσει έκθεση για το πώς είχε προγραμματίσει η VW τα αυτοκίνητά της, ώστε να εκπέμπουν λιγότερο στη διαδικασία των ελέγχων απ’ ό,τι στον δρόμο.

(πηγή: εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")