Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τις Εκπομπές Ρύπων στην Αυτοκινητοβιομηχανία

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τις Εκπομπές Ρύπων στην Αυτοκινητοβιομηχανία
energia.gr
Σαβ, 23 Ιανουαρίου 2016 - 11:49
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διόρισε, με ψηφοφορία που έγινε την Πέμπτη, τα 45 μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής η οποία θα διερευνήσει τις παραβάσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αναφορικά με τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων, καθώς και τις όποιες τυχόν παραβάσεις των κρατών-μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά την εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διόρισε, με ψηφοφορία που έγινε την Πέμπτη, τα 45 μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής η οποία θα διερευνήσει τις παραβάσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αναφορικά με τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων, καθώς και τις όποιες τυχόν παραβάσεις των κρατών-μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά την εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων. 

Η Επιτροπή θα υποβάλει ενδιάμεση έκθεση εντός έξι μηνών και μια τελική έκθεση εντός 12 μηνών, από την έναρξη των εργασιών της.

Μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής θα είναι, μεταξύ άλλων, ο Έλληνας ευρωβουλευτής, Νικος Ανδρουλάκης και ο Κύπριος ευρωβουλευτής Νεοκλής Συλικιώτης .

Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη σύνθεση της Επιτροπής για τις μετρήσεις εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα συνεδριάσει για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο, οπότε και θα εκλέξει τον πρόεδρο και τους αντιπροέδρους της.

Η Επιτροπή θα διερευνήσει τα εξής:

* τις όποιες υποψίες για ενδεχόμενη αποτυχία της Κομισιόν να αναθεωρήσει τους κύκλους δοκιμών,

* τις όποιες υποψίες για ενδεχόμενη παράλειψη της Κομισιόν και των αρχών των κρατών-μελών της ΕΕ να προβαίνουν σε σωστές και αποτελεσματικές ενέργειες κατά την επίβλεψη της εφαρμογής των κανονισμών και την επιβολή της ρητής απαγόρευσης των «ελαττωματικών συσκευών»,

* για τη φερόμενη αποτυχία της Κομισιόν να εισάγει δοκιμές που αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης,

* για τη φερόμενη αποτυχία των κρατών-μελών να θεσπίσουν διατάξεις για την επιβολή αποτελεσματικών, αναλογικών και αποτρεπτικών κυρώσεων στους κατασκευαστές για τις όποιες παραβάσεις, καθώς και

* εάν η Κομισιόν και τα κράτη-μέλη είχαν αποδείξεις για τη χρήση του παραποιημένου λογισμικού (σ.σ. από την VW) πριν από το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2015.