Παραθέτουμε επιστολή του κ. Φίλιππου Αγγελάκη, Επ. καθηγητή Πανεπιστημίου, που δημοσιεύτηκε στην «Καθημερινή» της 10ης Μαΐου 2006 και αναφέρεται στο ευαίσθητο θέμα των τιμών της βενζίνης.
«Το μεγάλο θέμα των ημερών στις τηλεοράσεις, στον Τύπο και στα ραδιόφωνα είναι η προσπάθεια του Ιράν να γίνει πυρηνική δύναμη και η σχετική με αυτό, κατά ένα μέρος, άνοδος της τιμής του πετρελαίου. Κλαίνε τα κανάλια και προσπαθούν να συναγωνιστούν το ένα το άλλο με σκοπό την αύξηση του μεριδίου τους στη θεαματικότητα, για το πώς θα γεμίζουμε τα ρεζερβουάρ τα εκατομμύρια των Ελλήνων κατόχων Ι.Χ. Κατηγορούν την κυβέρνηση ότι δεν κρατεί τις τιμές της βενζίνης χαμηλές και την τρομοκρατούν μήπως και τολμήσει και αυξήσει το φόρο στη βενζίνη σύμφωνα με την συμβατική προς την Ε.Ε υποχρέωση, φορτώνοντας στην πλάτη των Ελλήνων φορολογουμένων φτωχών και μη, την καταναλωτική απόλαυση ή άλλες προσωπικές ανάγκες των όσων εξ ημών γιωταχήδων (ίσως πάνω από τέσσερα εκατομμύρια) Θέλω να παρουσιάσω μερικές σκέψεις. Η αγορά Ι.Χ διαρκώς αυξάνεται, και μάλιστα των μεγάλων και ενεργοβόρων. Παρά το γεγονός ότι πάνω από ένα εκατομμύριο Αθηναίοι, πάλι σύμφωνα με τα ΜΜΕ, φύγαμε για δύο εβδομάδων πασχαλιάτικες διακοπές, η ρύπανση επιμένει. Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Έθνους» προ ημερών, το όζον μετρήθηκε την Τρίτη του Πάσχα στα 174 μικρογραμμάρια στην περιοχή των Θρακομακεδόνων (με όριο τα 120) και με επιπλέον υπερβάσεις στα αιωρούμενα κατά τους τελευταίους μήνες. Το ΥΠΕΧΩΔΕ ανησυχεί ότι οι δύο αυτοί ρύποι δεν μειώνονται ούτε τις Κυριακές, αν και ο ρύπος που ιδιαίτερα προβληματίζει έιναι το βενζόλιο. Και τώρα με αυτά τα δεδομένα θα ήθελα να κάνω μία πρακτική πρόταση. Να αρχίσουμε να αντιμετωπίζουμε την κατάσταση πιο υπεύθυνα. Μήπως το κράτος αντί να κρατάει τις τιμές της βενζίνης χαμηλά εις βάρος των λίγων που έχουν Ι.Χ., αντίθετα να αυξήσει τη φορολογία της βενζίνης σημαντικά έτσι ώστε η τιμή της απλής αμόλυβδης να φθάσει τα μέσα ευρωπαϊκά επίπεδα και της σούπερ αμόλυβδης ακόμη περισσότερο; Άλλωστε, ποιος δεν μπορεί με έναν καλό προγραμματισμό και έξυπνη οδήγηση να μην μπορεί να κάνει 20% οικονομία! (έχετε δει τη διαφήμιση που γεμίζουν κάποιοι το ρεζερβουάρ για να φύγουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα;) Αυτό θα αυξήσει τα έσοδα του κράτους για να μειώσει το ετήσιο έλλειμμα και το ολικό δημόσιο χρέος, κατά το ποσοστό που θα συνεχίσουμε την ανέμελη συμπεριφορά μας της υπερκατανάλωσης βενζίνης. Επιπλέον θα μειώσει αντίστοιχα τη ρύπανση αν θέλουμε να σκεφτούμε και την υγεία μας και την υγεία της γης! Συντάσσομαι έτσι και με τους οικολόγους, που παρ’ όλα αυτά θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν καλύτερα ότι η προστασία του περιβάλλοντος συνίσταται όχι μόνο σε θεωρητικολογίες αλλά και σε δυσάρεστα μέτρα. Και βέβαια θα σταματήσει η αδικία, δηλαδή το να επιχορηγεί η κυβέρνηση τη ρύπανση του περιβάλλοντος με τεχνητά χαμηλές τιμές καυσίμων και οι μελλοντικές γενιές να επιβαρυνθούν με το πολλαπλάσιο κόστος αποκατάστασης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων!» (Καθημερινή 10/05/2006)