To
2015 ήταν η χρονιά που είχε προγραμματιστεί από τους «ηγέτες» του χώρου των
τεχνολογιών υδρογόνου στον κλάδο του αυτοκινήτου για να ξεκινήσει η εμπορική διάθεση οχημάτων στην αγορά,
τόνισε ο κ. Αλέξανδρος Βραχνός,
Χημικός Μηχανικός και Τεχνικός Σύμβουλος της
Tropical ΑΕ, μιας μικρής ελληνικης εταιρείας που
δραστηριοποιείται στο υδρογόνο, μιλώντας στο πλαίσιο του
1st
Energy Tech Forum τoυ
energia.gr.
Πραγματικά, σύμφωνα με το
μέλος του ΔΣ του ΙΕΝΕ, η
Toyota
ξεκίνησε την παραγωγή, σε
εμπορική βάση, του μοντέλου MIRAΙ
(που σημαίνει «μέλλον» στα ιαπωνικά), το οποίο έχει ήδη λίστα αναμονής τριών ετών
για παράδοση παραγγελιών. Μάλιστα, όπως υπογράμμισε ο κ. Βραχνός έχει
πλήρη φόρτιση σε τρία λεπτά - πολύ λιγότερο, όπως επισήμανε, σε σχέση με τα
ηλεκτρικά οχήματα. Το μοντέλο αυτό, επιπλέον, μπορεί, μέσω κατάλληλων καλωδίων,
να χρησιμοποιήσει υδρογόνο και για τις ανάγκες ηλεκτροδότησης μίας κατοικίας.
Ο κ. Βραχνός πρόσθεσε ότι σε μοντέλα με βάση το
υδρογόνο επενδύουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η
Honda
και
η
Hyundai.
Έτσι, σήμερα σε Γερμανία, Κορέα, ΗΠΑ (κυρίως Καλιφόρνια) και Καναδά προχωρά η
κατασκευή σταθμών για «καθαρές» τεχνολογίες στα αυτοκίνητα με στόχο τις μηδενικές
εκπομπές.
Όπως τόνισε, εξάλλου, η τεχνολογία
H2
Fuel
Cell
θεωρείται
η ενεργειακή τεχνολογία του μέλλοντος, αφού είναι 100% «πράσινη» όταν το υδρογόνο παράγεται από ΑΠΕ.
Στο πλαίσιο της τεχνολογίας αυτής, η ηλεκτρική
ενέργεια παράγεται ηλεκτροχημικά, από την αντίδραση του υδρογόνου με το οξυγόνο που παρέχεται ως ατμοσφαιρικός αέρας,
τόνισε ο κ. Βραχνός. Δεν υπάρχουν κινούμενα μέρη ώστε είναι απόλυτα αθόρυβη η
λειτουργία της και το μόνο απόβλητο
είναι νερό.
Όσον αφορά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας η
ενεργειακή απόδοση ανέρχεται σε 45-55% και όταν η θερμότητα ανακτάται η
συνολική ενεργειακή απόδοση φθάνει το 90%. Η κατανάλωση υδρογόνου είναι ευθέως
ανάλογη με τη ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια, το οποίο σημαίνει όλη η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται
καταναλώνεται.
Όπως ανέφερε, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου
μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε, ως
αυτόνομο διασκορπισμένο σύστημα παραγωγής ενέργειας ή να συνδεθεί με δίκτυο. Μπορεί, επίσης, να
λειτουργήσει σε μικρή κλίμακα, μικρότερη από 1
kWέως
1
MW
για την ώρα, ενώ δεν έχει γεωγραφικούς περιορισμούς.
Παραδέχθηκε, βέβαια, ότι πρόκειται για ακριβή
τεχνολογία, αφού παράγεται
on
order
basis
(κατά
παραγγελία). Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Βραχνό, υπάρχει αισιοδοξία για μείωση
του κόστους έως και τρεις φορές σε σύγκριση με τα σημερινά επίπεδα.
Τέλος, αναφερόμενος στην
TROPICAL ΑΕ, τόνισε ότι είναι μια
καινοτόμος εταιρεία που από το 2000 έχει επενδύσει πολλά χρήματα και χρόνο για
την ανάπτυξη των προϊόντων της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Έχει
συμμετάσχει σε πολλά εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, συνεργάστηκε με
περισσότερα από 28 πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα και στην
Ευρώπη και πρόσφατα ολοκλήρωσε τις γεννήτριές της κυψέλης καυσίμου υδρογόνου. Χρησιμοποιεί
την τεχνολογία Κυψελών Καυσίμου
PEM χαμηλής θερμοκρασίας η οποία χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο σε όλο τον κόσμο, ενώ
μπορεί να συνδυάσει την παραγωγή και την αποθήκευση του υδρογόνου με
γεννήτριές της, να παραδώσει αυτόνομα
συστήματα, ή μπορεί να παραδώσει
οποιοδήποτε άλλο συνδυασμό
συστημάτων για τις αιτήσεις που αφορούν τα προϊόντα και τα συστήματα
τεχνολογίας ΡΕΜ Η2
Fuel
Cell.
Το
1st Energy Tech Forum αποτελεί ένα ιδιαίτερο
event του
energia
.
gr, υπό την
αιγίδα και με την συνεργασία του
Ινστιτούτου Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (IENE),
και αποβλέπει στο να καταστεί ένα ανοικτό τεχνολογικό «βήμα», ώστε οι
συμμετέχοντες να παρουσιάσουν στο ευρύ αλλά και σ’ ένα πλέον εξειδικευμένο
κοινό, ενεργειακές τεχνολογίες, τεχνικές, προϊόντα, συστήματα και διαδικασίες
που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα διαφόρων υποτομέων.
Κύριος Χορηγός της εκδήλωσης είναι η εταιρεία
ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή,
Χορηγός η
SIEMENS και Υποστηρικτές οι εταιρείες
ENSCO και
Energean
Oil and Gas, ενώ Media Partner είναι η εφημερίδα «
Καθημερινή».