Οι μειούμενες τιμές του πετρελαίου ήταν ένα πλεονέκτημα για τους οδηγούς. Τώρα, η αυξημένη ζήτηση για την βενζίνη έχει τονώσει την αγορά πετρελαίου, σύμφωνα με την Wall Street Journal. Η αυξανόμενη ζήτηση βενζίνης ενίσχυσε το πρόσφατο ράλι του πετρελαίου, το οποίο έχει αυξήσει τις τιμές του αμερικάνικου αργού κατά 46% από τις αρχές Φεβρουαρίου

Οι μειούμενες τιμές του πετρελαίου ήταν ένα πλεονέκτημα για τους οδηγούς. Τώρα, η αυξημένη ζήτηση για την βενζίνη έχει τονώσει την αγορά πετρελαίου, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Η αυξανόμενη ζήτηση βενζίνης ενίσχυσε το πρόσφατο ράλι του πετρελαίου, το οποίο έχει αυξήσει τις τιμές του αμερικάνικου αργού κατά 46% από τις αρχές Φεβρουαρίου.

Διάφοροι παράγοντες συνετέλεσαν στην αύξηση της κατανάλωσης της βενζίνης, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η δημιουργία περισσότερων από 200.000 θέσεων εργασίας τόσο τον Φεβρουάριο όσο και το Μάρτιο. Οι καταναλωτές, επίσης, αγοράζουν περισσότερα SUVs και φορτηγά, τα οποία καταναλώνουν λιγότερο αποδοτικά καύσιμα. Εν τω μεταξύ, οι τιμές της αντλίας είναι από τις χαμηλότερες σε μια περίοδο 12 χρόνων.

Το αποτέλεσμα: Η αμερικάνικη ζήτηση βενζίνης σημείωσε επίπεδα-ρεκόρ το Μάρτιο. Οι εκτιμήσεις της κυβέρνησης, που δημοσιεύτηκαν στις 30 Μαρτίου, δείχνουν ότι η μέση κατανάλωση ήταν πάνω από 9.4 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τις τέσσερις εβδομάδες που ολοκληρώθηκαν την 1η Απριλίου. Αυτό είναι ένα επίπεδο που συνήθως συναντάται μόνο κατά την περίοδο αιχμής της καλοκαιρινής οδήγησης, και συγκρίνεται με περίπου 8.8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το Μάρτιο τόσο του 2014 όσο και του 2015.


Στις 30 Μαρτίου, η τιμή του πετρελαίου αυξήθηκε ελάχιστα κατά 0.1% και διαμορφώθηκε στα 38.32 δολάρια το βαρέλι, αυξημένη κατά 14% τον Μάρτιο. Τα futures της βενζίνης μειώθηκαν κατά 1.2% στα 1.4364 δολάρια το γαλόνι, αλλά αυξήθηκαν μέχρι και 60% από το επταετές χαμηλό, που σημείωσαν πριν από περίπου δύο μήνες, ξεπερνώντας τις αγορές αργού και άλλων προϊόντων πετρελαίου.

«Μπορείτε απλά να φανταστείτε πόσα ταξίδια οδήγησης μπορούν να πραγματοποιηθούν με την χρήση βενζίνης όταν η τιμή της διαμορφώνεται σε 1.65 δολάρια το γαλόνι», ανέφερε ο James Cordier, πρόεδρος του Optionsellers.com, μιας συμβουλευτικής εταιρείας εμπορικών συναλλαγών, που διαχειρίζεται περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία.

Για κάθε βαρέλι αργού που πηγαίνει σε ένα διυλιστήριο των ΗΠΑ, περίπου το μισό μετατρέπεται σε βενζίνη, σύμφωνα με στοιχεία της κυβέρνησης των ΗΠΑ. Αυτό κάνει την βενζίνη μακράν το πιο κοινό προϊόν που προκύπτει από το αργό, και οι οδηγοί των ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι καταναλωτές αυτής, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας ζήτησης, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας ( IEA).

H αυξανόμενη κατανάλωση καυσίμων από τους οδηγούς δεν ήταν αρκετή για να σταματήσει μια υποχώρηση, όταν οι τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν περισσότερο από 7% από την πρόσφατη ανώτατη τιμή τους στις 22 Μαρτίου. Και μόνο η ζήτηση της βενζίνης είναι απίθανο να είναι αρκετή για να προκαλέσει άλλο ένα ράλι πετρελαίου. Η βενζίνη έχει μικρότερη σημασία για την «ψυχολογία» της αγοράς σε σχέση με τις ειδήσεις που αφορούν την παροχή αργού, τόνισαν επενδυτές, ορισμένοι από τους οποίους έχουν ήδη προεξοφλήσει ισχυρή ζήτηση βενζίνης στις προβλέψεις τους για το πετρέλαιο.

Αλλά η ζήτηση της βενζίνης μπορεί να αποτελέσει τον πιο σταθερό παράγοντα που να συνεισφέρει στις τιμές του πετρελαίου. Αρκετοί αναλυτές επεσήμαναν ότι μια προκαταρκτική συμφωνία μεταξύ της Σαουδικής Αραβίας, της Ρωσίας και άλλων μεγάλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών, με στόχο ένα ανώτατο όριο παραγωγής ήταν ο μεγαλύτερος καταλύτης για την πρόσφατη άνοδο του αργού.

Ωστόσο, το «πάγωμα» αυτό της παραγωγής δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί, και η ανακοίνωση του Κουβέιτ την προηγούμενη εβδομάδα ότι θα μπορούσε να ξαναρχίσει την παραγωγή σε άλλα κοιτάσματα πετρελαίου δημιουργεί περαιτέρω αμφιβολίες για το κατά πόσο μια τέτοια συμφωνία μπορεί να υλοποιηθεί.

Ακόμη και αν υλοποιηθεί, τα σχέδια του Ιράν να αυξήσουν την παραγωγή κατά 500.000 βαρέλια ημερησίως θα σήμαιναν ότι η παγκόσμια προσφορά αυξάνεται. Επιπλέον, οι παραγωγοί των ΗΠΑ έχουν διατηρήσει σταθερή για επτά μήνες την παραγωγή πετρελαίου σε περίπου 9 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, αψηφώντας την θεωρία ότι οι χαμηλές τιμές θα αναγκάσουν τους εγχώριους παραγωγούς να μειώσουν την παραγωγή.

Η ζήτηση της βενζίνης, εν τω μεταξύ, συνεισφέρει στην εξίσωση προσφοράς και ζήτησης για το πετρέλαιο. «Εάν η ζήτηση της βενζίνης δεν υπάρχει, το ράλι πετρελαίου δεν υφίσταται», δήλωσε ο Darwei Kung, διαχειριστής χαρτοφυλακίου του Deutsche Enhanced Commodity Strategy Fund.

Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, traders φοβούνταν ότι τα αυξανόμενα αποθέματα βενζίνης και η απότομη πτώση της χρήσης της βενζίνης απο τους οδηγούς θα δημιουργήσουν μία υπερπροσφορά αργού και βενζίνης.

Η ζήτηση της βενζίνης αυξήθηκε 8.5% τον Μάρτιο από ένα χαμηλό τον Ιανουάριο, όταν είχε «πέσει» πολύ κάτω του μέσου όρου 10 ετών για πρώτη φορά από την περασμένη άνοιξη, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΙΑ. Ένας ασυνήθιστα ζεστός Φεβρουάριος και Μάρτιος, μετά από έναν χιονισμένο Ιανουάριο, βοήθησαν στην αναβίωση της τάσης της ισχυρής ζήτησης του προηγούμενου έτους.

Οι οδηγοί των ΗΠΑ σημείωσαν ένα ρεκόρ 3.1 τρισεκατομμυρίων μιλίων το περασμένο έτος, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ. Η ΕΙΑ αναμένει μια αύξηση 2.1% το 2016 σε επίπεδα-ρεκόρ των 3.2 τρισεκατομμυρίων μιλίων, επικαλούμενη την αύξηση του πληθυσμού και της απασχόλησης, αλλά και τις χαμηλές τιμές λιανικής.

Οι τιμές αντλίας έχουν πέσει στα χαμηλότερα επίπεδά τους από το 2004, κατά μέσο όρο κάτω από τα 2 δολάρια το γαλόνι ημερησίως μέχρι και τις 24 Μαρτίου 2016, σύμφωνα με την Λέσχη Αυτοκινήτου ΑΑΑ. Το 2015, ο μέσος οδηγός αποταμίευσε 565 δολάρια σε βενζίνη σε σύγκριση με το 2014, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Λέσχης.

Η επίδραση που έχει η ζήτηση της βενζίνης θα μπορούσε να συνεχιστεί, εν μέρει χάρη στις πωλήσεις οχημάτων στις ΗΠΑ και στην Κίνα που έχουν αυξηθεί 10% έως 15% και την ανανεωμένη προτίμηση για αυτοκίνητα που καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα, ανέφεραν πρόσφατα στελέχη της Citigroup Inc. Αναλυτές της J.P. Morgan Chase & Co. συνέστησαν πρόσφατα συναλλαγές που θα επωφεληθούν από την αύξηση των τιμών των futures της βενζίνης του Ιουλίου σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του Σεπτεμβρίου, λέγοντας ότι η πρόσφατη αύξηση της ζήτησης προαναγγέλλει την ισχυρή ζήτηση που αναμένεται να υπάρξει αυτό το καλοκαίρι, όταν η κατανάλωση βενζίνης τείνει να αυξηθεί.