Σε επίπεδο -ρεκόρ ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι εισαγωγές αργού στην Κίνα, καθώς τα υψηλά margins οδήγησαν σε μεγάλη αύξηση των αγορών από τα διυλιστήρια της χώρας

Σε επίπεδο -ρεκόρ ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι εισαγωγές αργού στην Κίνα, καθώς τα υψηλά margins οδήγησαν σε μεγάλη αύξηση των αγορών από τα διυλιστήρια της χώρας.

Οι εισαγωγές ανήλθαν σε 91,1 εκατ. μετρικούς τόνους ή 7,34 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ποσότητα που είναι αυξημένη κατά 6% έναντι του προηγούμενου τριμήνου και κατά 13% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2015. 

Τον Μάρτιο, οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 4% περίπου από το τρίτο υψηλότερο επίπεδο, σε μηνιαία βάση, που σημειώθηκε το Φεβρουάριο (7,71 εκατ. βαρέλια/ημέρα). 

Τα διυλιστήρια εισάγουν περισσότερο αργό, προκειμένου να αξιοποιήσουν το γεγονός ότι οι εγχώριες λιανικές τιμές των καυσίμων «παγώνουν» όταν η τιμή του πετρελαίου υποχωρεί κάτω από τα 40 δολάρια/βαρέλι. 

Το margin για τα μεγάλα κινεζικά διυλιστήρια από την επεξεργασία της ποικιλίας του Ομάν ήταν περίπου 16 δολάρια/βαρέλι το πρώτο τρίμηνο ή 68% υψηλότερα έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. 

Ενδεχομένως, εντός του 2016 η Κίνα να γίνει η μεγαλύτερη εισαγωγέας αργού στον κόσμου, με 7,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα περίπου, ξεπερνώντας τις ΗΠΑ, όπου το 2015 οι εισαγωγές ανήλθαν, κατά μέσο όρο, στα 7,37 εκατ. βαρέλια/ημέρα.