Τα διυλιστήρια πετρελαίου στην Ινδία αναζητούν όλες τις διαθέσιμες επιλογές πάνω στη βιασύνη τους να αναπληρώσουν τις ρωσικές ροές που επλήγησαν από τον τελευταίο γύρο κυρώσεων της Ουάσινγκτον, στρεφόμενοι στην αγορά spot, ενώ ταυτόχρονα αναζητούν περισσότερες μακροπρόθεσμες προμήθειες από τους παραγωγούς της Μέσης Ανατολής, σύμφωνα 

με το Bloomberg. Οι κρατικές εταιρείες μεταποιήσης προχώρησαν μια σειρά από διαγωνισμούς spot τις τελευταίες εβδομάδες, αγοράζοντας πετρέλαιο από όλες τις γωνιές του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και των ΗΠΑ. Μάλιστα ορισμένα φορτία έχουν προγραμματιστεί να φορτωθούν ήδη από τον Φεβρουάριο, υποδεικνύοντας την επείγουσα ανάγκη αντικατάστασης των ρωσικών ροών από τις οποίες η Ινδία έχει εξαρτηθεί.

Η βιασύνη έρχεται σε αντίθεση με τα σχόλια ανώτερων κυβερνητικών αξιωματούχων, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα υποδηλώσει την πεποίθηση ότι το ρωσικό αργό θα συνεχίσει να ρέει μόλις η Μόσχα ανασυντάξει τον σκιώδη στόλο της και επεξεργαστεί τον μακρύ κατάλογο των μέτρων που ανακοινώθηκαν νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Καθώς οι ινδικές εταιρείες αρχίζουν συνομιλίες με τη Σαουδική Αραβία και το Άμπου Ντάμπι αυτή την εβδομάδα, οι έμποροι λένε ότι οι συζητήσεις μεταξύ των διυλιστηρίων και των παραγωγών του ΟΠΕΚ θα είναι τεταμένες. Οι αγοραστές επιστρέφουν ουσιαστικά στους μακροπρόθεσμους προμηθευτές μετά από δύο χρόνια καιροσκοπικής προτίμησης του ρωσικού αργού με έκπτωση.

Η Ουάσινγκτον μπορεί να μην είναι σε θέση να επιβάλει όλες τις κυρώσεις σε εμπόρους, ρωσικά δεξαμενόπλοια και άλλα, αλλά ο φόβος των διυλιστηρίων να εμπλακούν σε τιμωρητικά μέτρα θα μπορούσε να αφήσει την Ινδία να αγωνίζεται να αντικαταστήσει έως και 1,8 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως από τις ροές ρωσικού αργού, ή το ένα τρίτο των συνολικών εισαγωγών της χώρας. Αυτό είναι μια δύσκολη αποστολή ακόμη και σε μια καλά εφοδιασμένη αγορά φυσικού πετρελαίου, λένε οι έμποροι.

Οι σχέσεις θα πρέπει επίσης να ξαναχτιστούν και τα φορτία να αναδρομολογηθούν, πρόσθεσαν.

Η Aramco βρίσκεται σε συνομιλίες προμήθειας με ινδικά διυλιστήρια για τις πωλήσεις του οικονομικού έτους 2025-2026, δήλωσαν οι έμποροι. Η Adnoc έχει επίσης προσεγγιστεί, με τουλάχιστον ένα κρατικό διυλιστήριο να αναζητά περισσότερα φορτία από την εταιρεία, δήλωσε ένας από τους εμπόρους.

Ο υπουργός Πετρελαίου Hardeep Singh Puri έχει προτείνει ότι η Ινδία θα μπορούσε να πάρει περισσότερο πετρέλαιο από τις ΗΠΑ, επικαλούμενος τα σχέδια της κυβέρνησης Trump για την αύξηση της παραγωγής. Είπε επίσης ότι οι ινδικές πετρελαϊκές εταιρείες θα υπογράψουν συμφωνία με την Αργεντινή, αν και οι έμποροι προεξοφλούν ότι απέχει πολύ από το να αποδώσει αργό.

«Είμαστε στην αγορά για όποιον μπορεί να μας προμηθεύσει», δήλωσε ο Puri στο περιθώριο μιας εκδήλωσης του κλάδου νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Η Ρωσία κατατάσσεται ως η υπ' αριθμ. 1 προμηθευτής πετρελαίου με βάση τον όγκο πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Kpler, κερδίζοντας το Ιράκ και τη Σαουδική Αραβία για την πρώτη θέση. Πρόκειται για μια έντονη διαφορά από το 2021, πριν από τον πόλεμο, όταν το Ιράκ, η Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ ήταν οι τρεις μεγαλύτεροι προμηθευτές της Ινδίας. Οι ροές από τη Ρωσία ήταν σχεδόν μηδενικές.