Σε τραγικό σημείο βρίσκεται η οικονομική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, με αποτέλεσμα δύο από τα πέντε αμαξοστάσια της ΟΣΥ (που τα οχήματά τους κυκλοφορούν με πετρέλαιο) σε Πειραιά και Μπραχάμι να έχουν ξεμείνει από καύσιμα. Αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί να δημιουργούν ουρές χιλιομέτρων στο αμαξοστάσιο της οδού Πέτρου Ράλλη που έχει αποθέματα, προκειμένου να είναι σε θέση να εκτελέσουν δρομολόγια

Σε τραγικό σημείο βρίσκεται η οικονομική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, με αποτέλεσμα δύο από τα πέντε αμαξοστάσια της ΟΣΥ (που τα οχήματά τους κυκλοφορούν με πετρέλαιο) σε Πειραιά και Μπραχάμι να έχουν ξεμείνει από καύσιμα. Αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί να δημιουργούν ουρές χιλιομέτρων στο αμαξοστάσιο της οδού Πέτρου Ράλλη που έχει αποθέματα, προκειμένου να είναι σε θέση να εκτελέσουν δρομολόγια. Ωστόσο και αυτά τα αποθέματα καυσίμων αρκούν μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα, αν δεν γίνει ανεφοδιασμός από τις εταιρείες.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την 1η Απριλίου είναι «παγωμένες» οι συναλλαγές των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών με τρίτους (προμηθευτές κ.λπ.) καθώς δεν έχει υπογραφεί έως τις 31 Μαρτίου ως όφειλε ο προϋπολογισμός τους.

Είναι η πρώτη φορά από την ίδρυση των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών που συμβαίνει κάτι τέτοιο καθώς, σύμφωνα με τον νόμο, δεν μπορεί να γίνει καμία συναλλαγή, καμία αγορά ανταλλακτικών ή καυσίμων ή οτιδήποτε άλλο έχει να κάνει με τη λειτουργία τους.

Ακόμα και το γεγονός ότι εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του ΟΑΣΑ ώστε να μπορούν να εισέλθουν στα ταμεία των μεταφορικών εταιρειών χρήματα από την κρατική χρηματοδότηση, ωστόσο και τα συγκεκριμένα ποσά δεν φτάνουν να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας. Την ίδια στιγμή, μάλιστα, τα έσοδα της ΟΣΥ έχουν κατρακυλήσει κάτω από το 30% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2015.

Το γεγονός ότι τα λεωφορεία συνεχίζουν να εκτελούν έργο και βγαίνουν στους δρόμους οφείλεται στην ΕΚΟ και στην ΔΕΦΑ, οι οποίες δίνουν καύσιμα με πίστωση. Σημειώνεται ότι το μηνιαίο κόστος για καύσιμα είναι περίπου 3,5 εκατ. τον μήνα, το οποίο θα αυξηθεί σε 4 εκατ. ευρώ με την αύξηση του ειδικού φόρου καυσίμων (καθώς δεν εξαιρέθηκαν οι συγκοινωνιακές εταιρείες από τον νόμο).

Ο στόλος των λεωφορείων που αναμένεται να ακινητοποιούνται καθημερινά στα αμαξοστάσια θα αυξάνει καθημερινά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εκτελεστεί το ημερήσιο έργο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν ώρες στις στάσεις, καθώς ήδη το 50% του στόλου των λεωφορείων είναι καθηλωμένα στα αμαξοστάσια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών αλλά και προσωπικού.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 13/05/2016)