Με απόλυτη επιτυχία ολοκλήρωσαν τα λεωφορεία υδρογόνου τις δοκιμασίες στις οποίες υποβλήθηκαν επί δύο χρόνια, και υπό κανονικές συνθήκες καθημερινής λειτουργίας, σε διάφορες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και μεγαλουπόλεις, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος για καθαρές αστικές μεταφορές (CUTE). Συνολικά 27 λεωφορεία υδρογόνου δοκιμάστηκαν τα τελευταία χρόνια στις ευρωπαϊκές μητροπόλεις στα πλαίσια του προγράμματος, διανύοντας συνολικά 850.000 χιλιόμετρα, όπως μεταδίδει η Deutsche Welle. Σύμφωνα τα αποτελέσματα του προγράμματος που παρουσιάστηκαν στο Αμβούργο, ο απολογισμός του προγράμματος CUTE είναι θετικός. «Τα λεωφορεία λειτούργησαν πολύ καλά» λέει ο Χάινριχ Κλίνγκενμπεργκ, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας Hysolution. «Ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας, τόσο στην καθημερινή τους χρήση όσο και στην συνολική λειτουργία των κινητήρων καύσης υδρογόνου. Στην αρχή του πειράματος υπολογίζαμε με διάρκεια ζωής γύρω στις 2.000 ώρες. Τελικά όμως ορισμένα από τα οχήματα λειτούργησαν χωρίς πρόβλημα τις διπλάσιες ώρες δηλαδή περίπου 4.000 ώρες. Ακόμα και οι κλιματολογικές διαφορές, το κρύο και η ζέστη σε Στοκχόλμη ή Βαρκελώνη δεν έπαιξαν κανένα ρόλο». Τα λεωφορεία κατασκευάστηκαν από την DaimlerChrysler, κινούνται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 225 κιλοβατώρων και η ανώτατη ταχύτητά τους είναι τα 80 χλμ. Το ρεύμα που τροφοδοτεί τον κινητήρα έρχεται από τη σκεπή του οχήματος, όπου πραγματοποιείται η μετατροπή του υδρογόνου σε ρεύμα. Τα ντεπόζιτα χωρούν 40 κιλά υδρογόνου, που δίνουν στο όχημα αυτονομία περίπου 200 χλμ. Σε σύγκριση με τα συμβατικά, τα λεωφορεία υδρογόνου ζυγίζουν περίπου 1,5 τόνο περισσότερο. Το σημαντικότερο μειονέκτημα του υδρογόνου είναι το υψηλό του κόστος. Ο ειδικός κινητήρας υδρογόνου είναι κατά πολύ ακριβότερος από έναν αντίστοιχο κινητήρα ντίζελ. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Hysolution λέει τέλος ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον αλλά δύο χρόνια μέχρι να μειωθεί το κόστος της επαναστατικής αυτής τεχνολογίας: «Το πρόβλημά μας είναι ότι τα οχήματα αυτά είναι ακόμα πολύ ακριβά. Βελτιώνοντας ωστόσο την τεχνολογία και κατασκευάζοντας μεγάλο αριθμό τέτοιων λεωφορείων είμαι σίγουρος ότι το κόστος τους σύντομα θα μειωθεί». (in.gr)