Περιμένοντας μία σημαντική ανάκαμψη των πετρελαίου, οι traders συνεχίζουν να αποθηκεύουν μεγάλες ποσότητες αργού, έπειτα από τη μεγάλη πτώση που σημείωσαν οι τιμές από τα μέσα του 2014. Αυτή την περίοδο, όμως, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Morgan Stanley, λόγω της ανάκαμψης των τιμών τους τελευταίους μήνες και της αύξησης του κόστους αποθήκευσης, η συγκεκριμένη πρακτική είναι ζημιογόνα

Περιμένοντας μία σημαντική ανάκαμψη των πετρελαίου, οι traders συνεχίζουν να αποθηκεύουν μεγάλες ποσότητες αργού, έπειτα από τη μεγάλη πτώση που σημείωσαν οι τιμές από τα μέσα του 2014. 

Αυτή την περίοδο, όμως, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Morgan Stanley, λόγω της ανάκαμψης των τιμών τους τελευταίους μήνες και της αύξησης του κόστους αποθήκευσης, η συγκεκριμένη πρακτική είναι ζημιογόνα. 

Το storage arbitrage στο Μπρεντ, παράδοσης ενός μήνα, έχει ζημία 0,48 δολαρίων/βαρέλι και στην περίοδο παράδοσης έξι μηνών η ζημία ανεβαίνει στα 6,11 δολάρια/βαρέλι.

«Αυτί καταδεικνύει «ότι δεν υπάρχει κίνητρο για την αποθήκευση αργού στα πλοία», σημειώνουν οι αναλυτές. Ωστόσο, προσθέτουν, οι τράπεζες παρατηρούν μία απότομη αύξηση του ενδιαφέροντος για τη χρηματοδότηση ανάλογων σχεδίων. 

Αυτή η αποθήκευση δεν αποσκοπεί στο κέρδος, αλλά απλώς, πιθανότατα, η αγορά ψάχνει σημεία για να αποθηκεύσει το αργό. Για να βγάλουν κέρδος, οι traders πρέπει να ελπίζουν σε μεγάλη άνοδο των τιμών, ώστε να αποπληρωθεί και ο δανεισμός που χρησιμοποίησαν για να χρηματοδοτήσουν την αποθήκευση, επισημαίνουν. 

Αυτή η πρακτική ίσως εγείρει ανησυχίες αν οι τιμές του αργού δεν ανακάμψουν αρκετά ώστε να καλυφθούν τα κόστη. Επιπλέον, ίσως αποδειχθεί ότι το πρόσφατο ράλι των τιμών αποδειχθεί «εύθραυστο», δηλαδή μη διατηρήσιμο. 

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Morgan Stanley, «η αύξηση στην αποθήκευση πετρελαίου σε πλωτά σημεία, παρά τις διαταραχές» στην προσφορά αργού, «καταδεικνύει ότι οι αγορές δεν είναι τόσο υγιείς όσο εκτιμάται». Επίσης, σημειώνουν, «αναδεικνύει την κερδοσκοπική φύση μεγάλους τμήματος της ανόδου των τιμών κατά τη φετινή χρονιά».