Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξακολουθεί να μην πείθεται από τα στοιχεία που υποβάλλει η Volkswagen για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, παρά τις διαβεβαιώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας και της γερμανικής κυβέρνησης πως οι εκπομπές δεν παραβίασαν τους ευρωπαϊκούς κανόνες, σύμφωνα με επίσημα ντοκουμέντα που εξέτασε η Wall Street Journal

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξακολουθεί να μην πείθεται από τα στοιχεία που υποβάλλει η Volkswagen για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, παρά τις διαβεβαιώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας και της γερμανικής κυβέρνησης πως οι εκπομπές δεν παραβίασαν τους ευρωπαϊκούς κανόνες, σύμφωνα με επίσημα ντοκουμέντα που εξέτασε η Wall Street Journal.

Η Κομισιόν βρίσκεται σε διαμάχη με τη Volkswagen από τον Νοέμβριο, οπότε η εταιρία ανέφερε για πρώτη φορά πως δεν έχει δώσει ακριβή στοιχεία για περίπου 800.000 οχήματα. Η Επιτροπή αρχικά ζήτησε από την αυτοκινητοβιομηχανία να υποβάλει επιπρόσθετα στοιχεία, με τη VW να παίρνει αρκετές παρατάσεις εξαιτίας του χρόνου που ήθελε η γερμανική αρμόδια αρχή KBA προκειμένου να οριστικοποιήσει τη δική της αξιολόγηση για τις εκπομπές.

Σχεδόν επτά μήνες μετά το αρχικό αίτημα για πληροφορίες, αξιωματούχοι της Κομισιόν εκφράζουν αυξανόμενη απογοήτευση από τον αργό ρυθμό και την έλλειψη λεπτομερειών στην απάντηση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε επιστολή του προς τον Ευρωπαίο επίτροπο για το κλίμα και την ενέργεια, με ημερομηνία 3 Μαΐου, ο πρόεδρος της Volkswagen, Matthias Mueller, ενημέρωσε τον Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε πως η γερμανική υπηρεσία ολοκλήρωσε την αξιολόγηση και διέταξε προσαρμογές σε έξι μοντέλα της γραμμής παραγωγής του 2016. Οι αλλαγές αυτές θα εφαρμοστούν σε μόνο 36.000 αυτοκίνητα, πρόσθεσε.

Επόμενο γράμμα από τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών, Αλεξάντερ Ντόμπριντ, επιβεβαίωσε τα ευρήματα της KBA, ωστόσο εσωτερικά έγγραφα της Κομισιόν καταδεικνύουν πως η ομάδα του Κανιέτε ζητά κι άλλες πληροφορίες τόσο από τη γερμανική εταιρία όσο και από την KBA.

Η Επιτροπή ζητά και από τις δύο πλευρές απαντήσεις στο γιατί τα στοιχεία του 2015 και 2014 δε χρειάζονται προσαρμογή, καθώς και στο πόσα αυτοκίνητα εξετάστηκαν και ποιες διαδικασίες χρησιμοποιήθηκαν.