Νέα Πρωθυπουργός της Βρετανίας είναι, ουσιαστικά από σήμερα η ως τώρα Υπουργός Εσωτερικών Τερέζα Μαίη, μετά την απόσυρση της Υφυπουργού Ενέργειας, Άντρεα Λίντσομ, αντιπάλου της για τη διαδοχή του Ντέιβιντ Κάμερον, στο νούμερο 10 της Ντάουνινγκ Στρητ του Λονδίνου. Η Μαίη έχει δηλώσει ότι αν αναδειχθεί Πρωθυπουργός δεν θα ενεργοποιήσει άμεσα την διαδικασία του άρθρου 50 της Συνθήκης της Λισσαβώνος, για την έναρξη των διαπραγματεύσεων της αποχωρήσεως της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση

Νέα Πρωθυπουργός της Βρετανίας είναι, ουσιαστικά από σήμερα η ως τώρα Υπουργός Εσωτερικών Τερέζα Μαίη, μετά την απόσυρση της Υφυπουργού Ενέργειας, Άντρεα Λίντσομ, αντιπάλου της για τη διαδοχή του Ντέιβιντ Κάμερον, στο νούμερο 10 της Ντάουνινγκ Στρητ του Λονδίνου. Η Μαίη έχει δηλώσει ότι αν αναδειχθεί Πρωθυπουργός δεν θα ενεργοποιήσει άμεσα την διαδικασία του άρθρου 50 της Συνθήκης της Λισσαβώνος, για την έναρξη των διαπραγματεύσεων της αποχωρήσεως της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μάλιστα η κα Μαίη ετόνισε ότι η διαδικασία αυτή δεν πρόκειται να δρομολογηθεί προ του τέλους του έτους.

Παράλληλα, μεγάλη δικηγορική εταιρεία στην οποία ανετέθη από ομάδα Βρεταννών επιχειρηματιών που θίγονται από το Brexit, να υποβάλλει προσφυγή κατά της ενεργοποιήσεως της διαδικασίας εξόδου της χώρας από την ΕΕ, επισημαίνει ότι η διαδικασία πρέπει απαραιτήτως να εγκριθεί από την Βουλή των Κοινοτήτων. Όπως αναφέρει, «αν δεν ακολουθηθεί η σωστή συνταγματική διαδικασία κοινοβουλευτικού έλεγχου και εγκρίσεως, τότε η ειδοποίηση αποχωρήσεως από την ΕΕ θα ήταν παράνομη».

Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και οι παραιτήσεις των δύο πρωταγωνιστών της εκστρατείας υπέρ του Brexit, που αμφότερες έχουν τη σημασία τους.

- Ο Μπόρις Τζόνσον, που εθεωρείτο ως ο πιθανότερος διάδοχος του Κάμερον σε περίπτωση επικρατήσεως του Brexit, απεφάσισε να μην συμμετάσχει στην διαδικασία διαδοχής. Είτε διότι διαισθάνθηκε ότι δεν θα εξελέγετο από τους συνέδρους του Συντηρητικού Κόμματος, είτε διότι δεν ήθελε να αναλάβει την ευθύνη υλοποιήσεως του Brexit.

- Ο Νάιτζελ Φάρατζ, στον οποίο αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό η έκβαση του δημοψηφίσματος της 23ης Ιουνίου, παραιτήθηκε από την ηγεσία του Κόμματος της Ανεξαρτησίας του Ηνωμένου Βασιλείου (UKIP), αποποιούμενος και αυτός κάθε ευθύνη για την περαιτέρω διαδικασία αποχωρήσεως της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα πράγματα περιπλέκει ακόμη περισσότερο η στάση της Σκωτίας και της Βορείου Ιρλανδίας, που απειλούν ότι σε περίπτωση αποχωρήσεως της Βρετανίας από την ΕΕ θα ζητήσουν την διενέργεια δημοψηφίσματος για να αποσχισθούν από το Ηνωμένο Βασίλειο, ώστε να επανενταχθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μάλιστα στην περίπτωση της Σκωτίας, ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος, αφού μόλις προ διετίας είχε διεξαχθεί δημοψήφισμα στο οποίο το 45% των Σκωτσέζων απεφάνθησαν υπέρ της ανεξαρτησίας τους.

Η υλοποίηση λοιπόν του Brexit, δεν είναι καθόλου απλή. Αρκετοί, άλλωστε, επισημαίνουν ότι η έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ δεν έπρεπε να θεωρείται δεδομένη, ακόμη και αν οι Βρεταννοί απεφαίνοντο υπέρ αυτής. καθώς το δημοψήφισμα δεν είναι νομικά δεσμευτικό ( legally binding), αλλά μόνο συμβουλευτικό ( advisory). Και το κυριότερο, σύμφωνα με αυτή την άποψη: Στις κοινοβουλευτικέ ς δημοκρατίες κυρίαρχο σώμα είναι το Κοινοβούλιο, που στην προκειμένη τάσσεται συντριπτικά κατά του Brexit.

Όπως έχει προσφυώς λεχθεί, μετά το Brexit τώρα έχουμε και το Bregret! Υπό την έννοια ότι ακόμη και αρκετοί από τους ψηφίσαντες υπέρ της αποχωρήσεως, βλέποντας τα επακόλουθα ήδη κάνουν δεύτερες σκέψεις. ‘Έτσι το Brexit περιπλέκεται σοβαρά, χωρίς να αποκλείεται ακόμη και η αναβολή του.