Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς η άνοδος των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης τις τελευταίες ημέρες κάνει τους οδηγούς να περιορίζουν τις μετακινήσεις τους και να βάζουν στο ρεζερβουάρ τους λιγότερη ποσότητα καυσίμου. Οι περισσότεροι οδηγοί, όπως λέει στέλεχος πολυεθνικής, δεν γεμίζουν το ρεζερβουάρ αλλά βάζουν το πολύ έως 20 ευρώ βενζίνη. Μάλιστα, τα στοιχεία που έχει στα χέρια της ξένη εταιρεία εμπορίας, δείχνουν ότι οι πωλήσεις της σε βενζίνη πέφτουν για πρώτη φορά με ρυθμό 5% σε σχέση με πέρυσι, όταν σε αντίστοιχες συγκυρίες τα προηγούμενα χρόνια η μείωση στα πρατήρια που ελέγχει δεν υπερέβαινε το 2,5%. Οι νέες αυξήσεις κατά 3-4 λεπτά το λίτρο που αναμένονται στην αμόλυβδη λόγω της ανόδου της τιμής του πετρελαίου την περασμένη Παρασκευή θα φανούν στην αντλία από αύριο. Θα προκαλέσουν αύξηση της μέσης τιμής πανελλαδικά ίσως και πάνω από 1,10 ευρώ. Την εβδομάδα που πέρασε η αμόλυβδη ανατιμήθηκε κατά τουλάχιστον μισό έως ένα λεπτό για να διαμορφωθεί στα 1,080-1,085 ευρώ (το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοινώνει σήμερα τις ακριβείς τιμές). Σε μια τέτοια περίπτωση, ακόμη και στα παραδοσιακά φθηνότερα πρατήρια της αγοράς, δεν θα βρίσκει κανείς αμόλυβδη κάτω από ένα ευρώ. Ηδη, σε παραδοσιακά ακριβούς νομούς της χώρα, όπως τα Χανιά, το Σαββατοκύριακο υπήρχαν πρατηριούχοι που πωλούσαν την αμόλυβδη προς 1,16 ευρώ. Τις επιπτώσεις από το ράλι της βενζίνης νιώθουν από πρώτο χέρι όσοι τις ημέρες αυτές ταξιδεύουν: Για παράδειγμα, ο οδηγός μεσαίου κυβισμού οχήματος που καίει 10 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, για να κάνει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφής πέρυσι τον Ιούλιο ξόδεψε 94 περίπου ευρώ. Φέτος, χρειάζεται 108 ευρώ περίπου, δηλαδή 14 ευρώ παραπάνω (15% περισσότερα). (ΤΑ ΝΕΑ 17-07-06)