Σχολιάζοντας τη διαχρονική υστέρηση της Ελλάδας στους Δείκτες Ανταγωνιστικότητας και Διαφθοράς ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ αλλά και γειτονικών χωρών της Βαλκανικής, ο πρόεδρος της ΕΛΠΕ μίλησε για «αρνητικές διαπιστώσεις που δεν επιτρέπουν πολιτικές θριαμβολογίες ή αφορισμούς, αλλά αντίθετα επιβάλουν την ευρεία συναίνεση για τη συστηματική μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών δομών της κρατικής γραφειοκρατίας και του θεσμικού πλαισίου.»
Αναφερόμενος στον κλάδο του πετρελαίου, ο κ. Τσοτσορός υπογράμμισε ότι, υπό την πίεση της περιορισμένης ζήτησης ο ανταγωνισμός εντείνεται, με αποτέλεσμα να διακόψουν τη λειτουργία τους περισσότερα από 20 ευρωπαϊκά διυλιστήρια την τελευταία δεκαετία, ενώ ασφυκτικές είναι και οι πιέσεις που υπάρχουν στο πλαίσιο των σχεδιασμών για δράσεις αντιμετώπισης του μείζονος ζητήματος της κλιματικής αλλαγής.
«Ο Όμιλος ΕΛΠΕ υλοποίησε ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των διυλιστηρίων Ελευσίνας και Θεσσαλονίκης και βελτίωσης της απόδοσης του διυλιστηρίου Ασπροπύργου που ανέρχεται στο ύψος των 2,5 δισ. ευρώ περίπου, το οποίο του εξασφάλισε την ανταγωνιστική παρουσία την περίοδο που διανύουμε» δήλωσε.
Αναλύοντας την Στρατηγική του Ομίλου για την περίοδο 2016-2021, ο κ. Τσοτσορός έθεσε ως βασικούς στόχους:
- Την παραμονή των διυλιστηρίων στο 25% των πρώτων μονάδων του ανταγωνισμού, με συνεχείς παρεμβάσεις βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης και ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών και τεχνογνωσίας, για τις οποίες θα δαπανηθούν € 400 εκατ.
- Την αναμόρφωση της εμπορικής πολιτικής με στόχο τη διεύρυνση της παρουσίας του Ομίλου τόσο στην εσωτερική, αλλά κύρια στην εξαγωγική αγορά πετρελαιοειδών, όπου εκτιμάται ότι θα κατευθύνεται το 70% περίπου της παραγωγής. Ταυτόχρονα, διερευνάται συστηματικά και η είσοδος σε νέες αγορές.
- Την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διεύρυνσης της παρουσίας, αλλά και μετασχηματισμού των μορφών και της επιχειρησιακής δράσης των μονάδων πώλησης, καθώς μέχρι το 2030 τα κέρδη εκτός προϊόντων πετρελαιοειδών (NFR) θα αποτελούν το 50% των συνολικών κερδών των πρατηρίων καυσίμων, σύμφωνα με εκτιμήσεις.
- Τον σχεδιασμό των επενδυτικών δράσεων και του προσδιορισμού των μεσοπρόθεσμων στόχων για αυξημένη συμμετοχής στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), την Ηλεκτρική Ενέργεια και το Φυσικό Αέριο, όπου ήδη τα ΕΛ.ΠΕ έχουν σημαντική παρουσία.
- Την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδιασμού αναφορικά με την Έρευνα και Παραγωγή Υδρογονανθράκων, για τη συμμετοχή και την εκμετάλλευση επιχειρηματικών ευκαιριών σε συνεργασία με κορυφαίους διεθνείς εξειδικευμένους Ομίλους.
Αναφερόμενος ειδικότερα στον Πατραϊκό, ο κ. Τσοτσορός επιβεβαίωσε ότι «τα πρώτα αποτελέσματα από τις τρισδιάστατες έρευνες επιβεβαιώνουν την ύπαρξη πρωτεύοντος γεωλογικού στόχου, ο οποίος αν περιέχει πετρέλαιο εκτιμάται ότι θα είναι της τάξεως των 100 εκατ. βαρελιών». Όπως είπε, η επεξεργασία των δεδομένων συνεχίζεται και οι οριστικές αποφάσεις για την εκτέλεση γεώτρησης εκτιμάται ότι θα ληφθούν τον Ιούλιο του 2017.
Καταλήγοντας, ο κ. Τσοτσορός εμφανίστηκε αισιόδοξος για την μελλοντική πορεία του Ομίλου, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστεί απαρέγκλιτα η επιχειρηματική δράση στην κατεύθυνση της εξωστρέφειας, της διαρκούς ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας και της έγκαιρης και αποτελεσματικής προσαρμογής στον συντελούμενο ενεργειακό μετασχηματισμό της ΕΕ, στο πλαίσιο της βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, με επίκεντρο τον άνθρωπο και την προστασία του περιβάλλοντος.