Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνονται δημοφιλή στους καταναλωτές και λιγότερο ρυπογόνα, αλλά δεν θα σηματοδοτήσουν και το τέλος της εποχής του πετρελαίου, τουλάχιστον όπως εκτιμά η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας. «Η αύξηση στην ζήτηση του πετρελαίου δεν έχει να κάνει με την αυτοκίνηση από πλευράς ιδιωτών οδηγών», διευκρινίζει ο εκτελεστικός διευθυντής του οργανισμού, Φατίχ Μπιρόλ.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνονται δημοφιλή στους καταναλωτές και λιγότερο ρυπογόνα, αλλά δεν θα σηματοδοτήσουν και το τέλος της εποχής του πετρελαίου, τουλάχιστον όπως εκτιμά η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας. «Η αύξηση στην ζήτηση του πετρελαίου δεν έχει να κάνει με την αυτοκίνηση από πλευράς ιδιωτών οδηγών», διευκρινίζει ο εκτελεστικός διευθυντής του οργανισμού, Φατίχ Μπιρόλ. «Η ζήτηση προέρχεται από τα φορτηγά, τις αερομεταφορές και την πετροχημική βιομηχανία και σε αυτά τα πεδία δεν έχουμε ακόμα σοβαρές εναλλακτικές ως προς τον «μαύρο χρυσό».

Μιλώντας σε διεθνές συνέδριο στο Παρίσι, ο κ. Μπιρόλ διευκρίνισε ότι δεν πείθεται με το επιχείρημα πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποκλειστικά και μόνο μπορεί να επηρεάσει την ζήτηση του πετρελαίου τουλάχιστον σε ορίζοντα πενταετίας. Οι παρεμβάσεις του επικεφαλής της ΙΕΑ αμβλύνουν τη διάχυτη ανησυχία, που πρόσφατα δημιουργήθηκε σχετικά με τις δυσμενείς επιπτώσεις από την ηλεκτροκίνηση στην πετρελαιοβιομηχανία.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της μονάδας του Bloomberg, Bloomberg New Energy Finance, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα εκτοπίσουν από την αγορά σχεδόν 13 εκατ. βαρέλια την ημέρα έως το 2040. Ο διεθνής οίκος αξιολόγησης σε αναφορά του επισημαίνει ότι οι τεχνολογίες των μπαταριών, που τοποθετούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενδεχομένως να οδηγήσουν σε μια δίνη θανάτου τους επενδυτές, οι οποίοι έχουν τοποθετήσει τα χρήματά τους σε τίτλους συνδεδεμένους με το πετρέλαιο. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα εξαπλασιάστηκαν από το 2014 και το 2015 πουλήθηκε μισό εκατομμύριο από αυτά. «Η ζήτηση θα ενισχυθεί πριν ενισχυθεί η προσφορά-αυτή είναι η θέση από χρόνια τώρα», τονίζει ο γενικός οικονομικός διευθυντής της Shell, Σάιμον Χένρι. «Την εξέλιξη αυτή την τοποθετούμε σε 5 με 15 χρόνια και θα προκληθεί από το ότι θα υπάρξει μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμου και αντικατάστασή του από άλλες πηγές ενέργειας και όχι από την κάλυψη της νέας ζήτησης από τον κλάδο των μεταφορών» . Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της Shell, Μπέν βαν Μπέουρντεν, «η ραχοκοκαλιά του του ενεργειακού συστήματος το δεύτερο ήμισυ του 21ου αιώνα θα είναι η ηλιακή ενέργεια. Ωστόσο, παρά την εκπληκτική ανάπτυξή της, ο κλάδος ακόμα δεν έχει τη δυνατότητα να κερδίσει από αυτήν».

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")