Ο Όμιλος είχε εξασφαλίσει ήδη από τον Αύγουστο του 2023 την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, βάσει της μελέτης που είχε συνταχθεί και υποβάλλει τον Ιανουάριο του ιδίου έτους, εν μέσω της έντονης διαμάχης του με τον ΔΕΣΦΑ σχετικά με τον αγωγό «Πάτημα – Λιβαδειά», προϋπολογισμού 140 εκατομμυρίων ευρώ, που θα συνέδεε το FSRU «Διώρυγα Gas» με το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου, κάτι που όπως υποστηρίζει η Motor Oil, θα δημιουργήσει μια δεύτερη πύλη εισόδου LNG στη νότια Ελλάδα και θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας.
Εκείνη την περίοδο και στο πλαίσιο της διαβούλευσης που είχε εκκινήσει η ΡΑΑΕΥ σχετικά με το 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς (ΕΣΦΑ), 2023-2032, η Motor Oil έχει προτείνει να μην αποτελεί η λήψη της επενδυτικής απόφασης προαπαιτούμενο για την υλοποίηση του αγωγού, μήκους 100 χιλιομέτρων από τον ΔΕΣΦΑ.
Η διαμάχη μεταξύ των δύο πλευρών κορυφώθηκε όταν ο Διαχειριστής έκανε αρχικά σαφές ότι δεν προτίθεται να συμπεριλάβει τον αγωγό στο 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξής του, με την Διευθύνουσα Σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ, Ρίτα Γκάλι να δηλώνει ότι δεν χρειάζεται ο αγωγός αν δεν κατασκευαστεί πρώτα το FSRU.
Έκτοτε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι για να φθάσουμε στο σήμερα καθώς με την απόφαση που αναρτήθηκε στην Διαύγεια, χορηγήθηκε στην «Διώρυγα GAS» άδεια πενταετούς διάρκειας για το έργο, με τα κατωτέρω γενικά στοιχεία εγκατάστασης:
Το έργο αποτελείται από τα εξής στοιχεία εγκατάστασης:
1. Πλωτή μονάδα παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου-ΥΦΑ (Floating Storage and Regasification Unit-FSRU), χωρητικότητας έως 210.000m3.
2. Λιμενική εγκατάσταση η οποία εξυπηρετεί τη μόνιμη αγκυροβόληση της Πλωτής μονάδας παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου-ΥΦΑ (FSRU) και αποτελείται από τον κάτωθι κύριο εξοπλισμό:
- Κεντρική εξέδρα (Platform) σύνδεσης με την FSRU, η οποία περιλαμβάνει τον απαραίτητο εξοπλισμό για την ορθή λειτουργία του σταθμού.
- Γεφύρωμα πρόσβασης (Trestle), από την κεντρική εξέδρα προς την ακτή. Επί του γεφυρώματος οδεύει ο αγωγός του φυσικού αερίου. Επίσης, επί του γεφυρώματος πρόσβασης, προβλέπεται η κατασκευή αίθουσας ελέγχου και οδεύσεις προσπέλασης προσωπικού, φορτηγών και λοιπών μέσων.
- Σταθερά ναύδετα παραβολής και πρόσδεσης (Mooring and Breasting Dolphins), πεζογέφυρες (Walkways) και λοιπός υποστηρικτικός εξοπλισμός.
3. Αγωγό φυσικού αερίου, συνολικού μήκους 2.862 m, για την εξαγωγή του φυσικού αερίου από την Πλωτή μονάδα παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου-ΥΦΑ (FSRU) και τη διοχέτευσή του, στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ).
4. Χερσαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις, σε γήπεδο πλησίον της λιμενικής εγκατάστασης που θα περιλαμβάνουν:
- Βαλβιδοστάσιο Ξεστροπαγίδας Εκτόξευσης [PIG Launcher]
- Εξοπλισμό πυροπροστασίας: δεξαμενή νερού πυρόσβεσης, αντλίες πυρόσβεσης.
- Γεννήτρια έκτακτης ανάγκης (Diesel Emergency Generator)
- Κτήριο με τα Γραφεία Προσωπικού και Ελέγχου του Τερματικού Σταθμού
- Η/Μ Υποσταθμό
5. Χερσαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις, σε γήπεδο πλησίον του νέου Μετρητικού Σταθμού της εταιρείας ΔΕΣΦΑ Α.Ε. που θα περιλαμβάνουν:
- Βαλβιδοστάσιο Ξεστροπαγίδας Παραλαβής (PIG Receiver)
- Εγκαταστάσεις Εξαερισμού (Onshore Vent Stack)
- Εγκατάσταση Παροχής αζώτου (Onshore Nitrogen Supply Package)
- Εγκατάσταση Παροχής αέρα οργάνων ελέγχου πίεσης (Onshore Instrument Air Package)
- Εγκατάσταση Ελέγχου Ηλεκτρολογικού Εξοπλισμού (Electrical Room)
6. Την ηλεκτρική διασύνδεση για την ηλεκτροδότηση του έργου από τον υφιστάμενο υποσταθμό Αγ. Θεοδώρων του ΑΔΜΗΕ.