Μέχρι το τέλος του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί τα πρόσθετα κατασκευαστικά έργα της Πετρολίνα στον τερματικό σταθμό του Βασιλικού ώστε οι εγκαταστάσεις να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παράδοση καυσίμων (βενζίνη, ντίζελ, πετρέλαιο θέρμανσης, κλπ.) στην εγχώρια αγορά
Μέχρι το τέλος του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί τα πρόσθετα κατασκευαστικά έργα της Πετρολίνα στον τερματικό σταθμό του Βασιλικού ώστε οι εγκαταστάσεις να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παράδοση καυσίμων (βενζίνη, ντίζελ, πετρέλαιο θέρμανσης, κλπ.) στην εγχώρια αγορά.

Όπως εξήγησε στο EnergyNews ο κ. Ντίνος Λευκαρίτης, Executive Finance Director της Πετρολίνα,η εταιρεία θα πρέπει να κατασκευάσει γεμιστήριο βυτιοφόρων οχημάτων και ακόμη τέσσερις μικρές δεξαμενές για προϊόντα με χαμηλή κατανάλωση καθώς μέχρι στιγμής το τερματικό στο Βασιλικό λειτουργεί μόνο για την αποθήκευση και διαχείριση πετρελαίου αεροσκαφών τύπου κηροζίνης και δύο τύπων μαζούτ (ελαφρύ και βαρύ).Ωστόσο υπενθύμισε πως οι επτά αρχικές δεξαμενές ανακαινίστηκαν και τέθηκαν σε λειτουργία σταδιακά από το 2003, ενώ ακόμα επτά δεξαμενές ολοκληρώθηκαν στις αρχές του 2015 και τέθηκαν σε λειτουργία στο μέσο του ίδιου χρόνου αφού εξασφαλίστηκαν όλες οι απαιτούμενες άδειες λειτουργίας.

Με την ολοκλήρωση των νέων προσθηκών στην εγκατάσταση, η Εταιρεία θα μεταφέρει τις εργασίες αποθήκευσης και διαχείρισης των υγρών καυσίμων στο τερματικό Βασιλικού.Ακολούθως, θα αρχίσει την αποξήλωση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων στη Λάρνακα και τον καθαρισμό της γης. «Η Πετρολίνα προσβλέπει ότι τα ιδιόκτητα οικόπεδα στα οποία βρίσκεται το τερματικό στη Λάρνακα, θα ενταχθούν σε νέες πολεοδομικές ζώνες για να τύχουν κατάλληλης ανάπτυξης. Ήδη υποβλήθηκε προς το Πολεοδομικό Συμβούλιο σχετική μελέτη για την αλλαγή και την αναβάθμιση των πολεοδομικών ζωνών και σύντομα αναμένεται η τελική απόφαση», ανέφερε ο κ. Λευκαρίτης.

Αξίζει να σημειωθεί πως η επένδυση δεν θα επιφέρει κάποια εξοικονόμηση για την Πετρολίνα. Αντιθέτως η παλαιά εγκατάσταση στη Λάρνακα έχει σχεδόν πλήρως αποσβεστεί στα βιβλία της εταιρείας, ενώ για τη νέα εγκατάσταση στο Βασιλικό έχουν μέχρι σήμερα επενδυθεί περισσότερα από €40 εκατ., χωρίς στο κόστος αυτό να υπολογίζεται η προγραμματισμένη επέκταση του τερματικού που θα ολοκληρωθεί εντός του 2017. Στα ποσά αυτά θα προστεθεί και το κόστος καθαρισμού των οικοπέδων στη Λάρνακα.

Αξίζει να θυμίσουμε πως τον Ιούνιο του 2016, η Πετρολίνα υπέγραψε συμφωνία για τη δημιουργία κοινοπραξίας με άλλες τρεις εταιρείες που επίσης διαθέτουν ιδιόκτητα τερματικά αποθήκευσης υγραερίου στη Λάρνακα, τα Ελληνικά Πετρέλαια Κύπρου, την Intergaz και την Synergas,για τη μετεγκατάσταση του υγραερίου (LPG) από τη Λάρνακα στο Βασιλικό. Σκοπός της κοινοπραξίας, η δημιουργία της οποίας υπόκειται στην έγκριση της Επιτροπής Προστασίας του Ανταγωνισμού, είναι η κατασκευή κοινού τερματικού για την αποθήκευση και εμφιάλωση υγραερίου. «Η κοινοπραξία δεν θα εμπορεύεται υγραέριο. Οι απαιτούμενες κεφαλαιουχικές δαπάνες για την κατασκευή του έργου εκτιμούνται στα €23 εκατ. ενώ ο χρόνος κατασκευής υπολογίζεται στους 24 μήνες από την ημερομηνία που θα εξασφαλιστούν όλες οι προαπαιτούμενες άδειες», υπογράμμισε.

Οι εγκαταστάσεις στο Βασιλικό
Να αναφέρουμε πως το τερματικό της Πετρολίνα στο Βασιλικό είναι κτισμένο σε ιδιόκτητη γη με εμβαδόν 49.050 τ.μ. και αποτελείται από επτά δεξαμενές των 5.000 μ.τ. η κάθε μια, οι οποίες αρχικά από το 2003 ενοικιάζονταν από το Τσιμεντοποιείο Βασιλικού και το 2012 αγοράστηκαν. Επίσης, κτίστηκαν επτά νέες δεξαμενές των 7.500 κ.μ. η κάθε μια, η κατασκευή των οποίων ολοκληρώθηκε το 2015 μαζί με δύο δεξαμενές νερού πυρόσβεσης. Στην ουσία, η Πετρολίνα σήμερα διαθέτει 14 δεξαμενές στο Βασιλικό συνολικής χωρητικότητας 87.500κ.μ. και πέραν των 19 δεξαμενών στη Λάρνακα χωρητικότητας 36.700κ.μ. Η Εταιρεία έχει επίσης ενοικιάσει από την Κυβέρνηση επιπρόσθετη γη η οποία συνορεύει με την ιδιόκτητη γη που διαθέτει στο Βασιλικό με προοπτική ανέγερσης επιπρόσθετων αποθηκευτικών χώρων στο μέλλον.

(energy.reporter.com.cy)