Το 2019 φαίνεται ότι θα είναι εφικτή η έναρξη των έργων κατασκευής δικτύου φυσικού αερίου για τις πόλεις της Κορίνθου και της Τριπόλεως και το πρώτο εξάμηνο του 2020 για τους δήμους Άργους, Καλαμάτας και Σπάρτης

Το 2019 φαίνεται ότι θα είναι εφικτή η έναρξη των έργων κατασκευής δικτύου φυσικού αερίου για τις πόλεις της Κορίνθου και της Τριπόλεως και το πρώτο εξάμηνο του 2020 για τους δήμους Άργους, Καλαμάτας και Σπάρτης. Αυτό υποστήριξε ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) Γιάννη Μανιάτη.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της «ΕΔΑ Λοιπής Ελλάδος ΑΕ», με απόφασή του (την 1η Απριλίου 2017), είχε εγκρίνει την ένταξη στο πενταετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2017 – 2021 της κατασκευής και λειτουργίας των δικτύων διανομής αερίου στους δήμους Κορίνθου, Άργους, Τριπόλεως, Καλαμάτας και Σπάρτης.

Ωστόσο, βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση του προγράμματος είναι η χρηματοδότησή του. Για τον συγκεκριμένο σκοπό η ΕΔΑ Λοιπής Ελλάδας, σύμφωνα με τον κ. Σταθάκη, θα εκπονήσει έως τα τέλη του έτους την απαραίτητη μελέτη βιωσιμότητας. Μόλις ολοκληρωθεί, η μελέτη θα υποβληθεί για έγκριση στη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, προκειμένου να εξευρεθούν οι απαιτούμενες ενισχύσεις. Στη συνέχεια θα υποβληθεί σε επενδυτική τράπεζα για τη σχετική δανειοδότηση.

Μια πρόσθετη προϋπόθεση, σύμφωνα με τον υπουργό, η οποία αφορά στις περιοχές οι οποίες δεν συνδέονται και δεν προβλέπεται η σύνδεσή τους με το δίκτυο του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), ήτοι το Άργος, η Καλαμάτα και η Σπάρτη, είναι η εξής: για τη λειτουργία των δικτύων διανομής, απαιτείται η δέσμευση των εταιρειών προμήθειας αερίου, ότι θα μεταφέρουν αέριο (σε υγρή ή συμπιεσμένη μορφή) προς αυτές τις περιοχές. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, η ΕΔΑ Λοιπής Ελλάδας εκτιμά ότι είναι εφικτή η έναρξη των έργων κατασκευής για Κόρινθο και Τρίπολη το 2019 και για Άργος, Καλαμάτα και Σπάρτη το 2020.

Στην ερώτησή του ο κ. Μανιάτης αναφέρει ότι ο αγωγός φυσικού αερίου από την Κόρινθο προς τη Μεγαλόπολη με τον οποίο τροφοδοτείται η Μονάδα  Vτου ΑΗΣ Β στη Μεγαλόπολη (η κατασκευή του ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2014) είχε συνολικό προϋπολογισμό (μελέτες, άδειες, κατασκευή, επίβλεψη, διαχείριση, υλικά, αποζημιώσεις) περίπου 110.000.000 ευρώ. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο βουλευτής Αργολίδας, «στόχος είναι τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις σε Κόρινθο, Άργος – Ναύπλιο, Τρίπολη – Μεγαλόπολη να επωφεληθούν από την κατά 30% - 40% μείωση του κόστους ενέργειας που προκύπτει από τη χρήση φυσικού αερίου έναντι του πετρελαίου».

Για το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως επεσήμανε στην απάντησή του ο κ. Σταθάκης, αποτελεί στρατηγική επιλογή η δημιουργία συνθηκών που «θα επιτρέψουν σε όλο και μεγαλύτερα τμήματα της χώρας να τροφοδοτηθούν με φυσικό αέριο και ειδικότερα η αύξηση της διασύνδεσης σε περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο, δεδομένου ότι η ενέργεια είναι ένα πρωταρχικό αναπτυξιακό και κοινωνικό αγαθό».

Άλλωστε, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Θεόδωρος Κιτσάκος, μιλώντας στις 18 Μαΐου στο συνέδριο της HAEE, ο εθνικός στόχος είναι η κάλυψη τουλάχιστον κατά 70% των ενεργειακών αναγκών από φυσικό αέριο και ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) έως το 2026. Όπως τόνισε, για να μετατραπεί η Ελλάδα σε ενεργειακό κόμβο χρειάζεται να αναπτύξει την εγχώρια αγορά φυσικού αερίου. Η ΔΕΠΑ κάνει προσπάθειες για την ενίσχυση της κατανάλωσης αερίου μέσω της επέκτασης του δικτύου σε νέες περιοχές, υπογράμμισε ο κ. Κιτσάκος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος είναι η δημιουργία μιας "κουλτούρας αερίου” στην ελληνική κοινωνία με τον διπλασιασμό των μετρητών από 355.000 σήμερα σε 700.000 έως το 2026. Στα σχέδια της ΔΕΠΑ για την διεύρυνση της χρήσης του αερίου περιλαμβάνεται και η αξιοποίηση των τεχνολογιών LNG και CNG σε απομακρυσμένες περιοχές, νησιά και μεμονωμένους πελάτες, καθώς και η προμήθεια φυσικού αερίου στην Κρήτη και σε άλλα μεγάλα νησιά του Αιγαίου σε συνεργασία με τη ΔΕΗ. Ακόμη, έως το 2021 στοχεύει στην προμήθεια αερίου σε 16 πρωτεύουσες νομών και σε μικρότερες πόλεις και βιομηχανικές περιοχές.