Αναβιώνει το επενδυτικό σχέδιο για την ανάπτυξη
εμπορικού κέντρου στον τερματικό σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΣΕ στον
Πειραιά, καθώς η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες
για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που θα καθορίζει τις χρήσεις γης
και τους όρους δόμησης, στο ακίνητο των 15 στρεμμάτων που βρίσκεται στο
κέντρο του Πειραιά.
Εφόσον οριστικοποιηθούν οι πολεοδομικές εκκρεμότητες
αναμένεται να προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση της
εκμετάλλευσης της έκτασης, δεδομένου ότι υπάρχει ήδη εκδηλωμένο
επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο από εγχώριους όσο και από διεθνείς ομίλους.
Σύμφωνα με το σημερινό χρονοδιάγραμμα, εκτιμάται ότι είναι εφικτή η
προκήρυξη του διαγωνισμού κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018,
με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, πάντως, να κάνουν λόγο ακόμα και για
το τέλος του τρέχοντος έτους.
Οπως προκύπτει, στο ακίνητο κρίνεται
εφικτή η ανέγερση εμπορικού κέντρου της τάξεως των 35.000-40.000 τ.μ.,
σε μια επένδυση που αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 50 και 70 εκατ. ευρώ,
ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του ακινήτου. Πέραν της μελέτης και
κατασκευής, το ανάδοχο επενδυτικό σχήμα προβλέπεται να αναλάβει και τη
διαχείριση του ακινήτου για περίοδο τουλάχιστον 30 ετών με δυνατότητα
ανανέωσης.
Σε κάθε περίπτωση, η εκμετάλλευση της εν λόγω έκτασης χρονολογείται
ήδη από τα χρόνια πριν από την οικονομική κρίση. Μάλιστα, είχε
προκηρυχθεί και διαγωνισμός, ο οποίος όμως είχε κηρυχθεί άγονος, καθώς
τότε, η ΓΑΙΑΟΣΕ δρομολογούσε την ανέγερση κτιρίου γραφείων, επιλογή που
δεν ήταν ελκυστική για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Σήμερα, που οι
συνθήκες στην αγορά επαγγελματικών ακινήτων και το επενδυτικό ενδιαφέρον
από το εξωτερικό για ποιοτικά ακίνητα εισοδήματος καταγράφουν βελτίωση,
η κίνηση για τη δημιουργία νέου εμπορικού κέντρου σε ένα από τα πλέον
προνομιακά σημεία του Πειραιά φαντάζει φυσιολογική εξέλιξη.
Σημαντικό ρόλο στην παραπάνω εξέλιξη έχει διαδραματίσει, επίσης, η
σταδιακή ολοκλήρωση των έργων του μετρό στον Πειραιά, που επίσης
αποτέλεσαν στο πρόσφατο παρελθόν ανασταλτικό παράγοντα για τη διενέργεια
διαγωνισμού όσον αφορά το συγκεκριμένο ακίνητο, λόγω της κυκλοφοριακής
αναστάτωσης που έχει προκληθεί στο κέντρο του Πειραιά και λειτουργούσε
ως αντικίνητρο για την προσέλκυση καταναλωτών σε ένα εμπορικό κέντρο.
Παράλληλα, η παρουσία της Cosco στο λιμάνι, σε συνδυασμό και τα άλλα
επενδυτικά έργα ακινήτων (π.χ. ανάπλαση παλιών εγκαταστάσεων Παπαστράτου
με χρήσεις γραφείων) στον Πειραιά, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν
συνδυαστικά υπέρ της μελλοντικής επιτυχίας ενός εμπορικού κέντρου, σε
μια περιοχή που στερείται τέτοιων ακινήτων.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")