Μία μεγάλη ευκαιρία δημιουργείται αυτή την περίοδο γα τη χώρα μας ώστε να ενισχύσει τις εισαγωγές φυσικού αερίου αξιοποιώντας τις χαμηλές τιμές στις διεθνείς αγορές και να δώσει ώθηση στη βιομηχανία αλλά και στους οικιακούς καταναλωτές, επισήμανε ο επικεφαλής της M&M Gas, κ. Παναγιώτης Κανελλόπουλος, μιλώντας σήμερα στη δεύτερη ημέρα των εργασιών του workshop του ΙΕΝΕ για την ενεργειακή ασφάλεια στη ΝΑ Ευρώπη και τον ρόλο του LNG.
Όπως είπε ο κ. Κανελλόπουλος κατά την ομιλία του στο πρώτο σημερινό session για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες στην περιφερειακή αγορά LNG, σε παγκόσμιο επίπεδο η ζήτηση φυσικού αερίου θα αυξάνεται με σταθερούς ρυθμούς μέχρι το 2030, με «οδηγό» την Κίνα, την Ινδία και την υπόλοιπη Ασία.
Η Ευρώπη εκτιμάται, όσον αφορά τη ζήτηση, ότι παραμείνει ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα μέχρι το 2030, καθώς παρόλο που θα παροπλιστούν μονάδες άνθρακα και πυρηνικές, η ζήτηση δεν θα αυξηθεί λόγω της ανάπτυξης των ΑΠΕ και της εφαρμογής των μέτρων ενεργειακής αποδοτικότητας.
Σε ότι αφορά την παραγωγή, εκτιμάται ότι θα σημειωθεί μία σταθερή μείωση τα επόμενα χρόνια.
Στην Ελλάδα από την άλλη πλευρά, όπως είπε ο επικεφαλής της M&M Gas, το 2016 παρατηρήθηκε τεράστια αύξηση στη ζήτηση αερίου, της τάξεως του 33%, λόγω των χαμηλών τιμών και την αυξημένη ζήτηση στην ηλεκτροπαραγωγή.
Ο κ. Κανελλόπουλος υποστήριξε ότι αυτή τη στιγμή είναι μία μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα να εισάγει αέριο λόγω της φτηνής του τιμής και να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα αυτό ώστε να δώσει ώθηση στη βιομηχανία αλλά και στους ιδιώτες με πιο φθηνό αέριο για τα σπίτια.
Ο επικεφαλής της M&M Gas είπε ακόμα, αναφερόμενος στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας, ότι έχουν σημαντικούς περιορισμούς αφού υπάρχει περιορισμένη δυνατότητα αποθήκευσης, ενώ δεν μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα περισσότερα από δυο πλοία μεταφοράς LNG.
Στο σημείο αυτό επέκρινε τον ΔΕΣΦΑ, λέγοντας ότι με εντελώς αδικαιολόγητο και τρόπο ανέβασε τις ταρίφες για τη Ρεβυθούσα τον περασμένο Νοέμβριο, κάτι που όπως είπε είναι εντελώς ανορθολογικό, αφού είναι το μοναδικό σημείο εισόδου στην Ελλάδα με ευελιξία στις εισαγωγές και μπορεί να φέρει φτηνό αέριο.