Υπάρχουν ευκαιρίες για τις πλωτές μονάδες
LNG
στην
Αυστραλία, η οποία, στο μέλλον θα αναδειχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς
LNG. Αυτό υπογράμμισε χθες στην ομιλία του στο τελευταίο μέρος του διεθνούς
workshop
του
ΙΕΝΕ, με τίτλο «Energy Security in SE Europe and the Role of LNG», ο κ. Πάνος Γιαννούλης, πρόεδρος του ελληνικού ομίλου ναυτιλιακού και ναυπηγικού εξοπλισμoύ,
Oceanking.
Μιλώντας στο πλαίσιο
της συνεδρίας που ήταν αφιερωμένη στις τεχνικές προοπτικές της αυξανόμενης
σημασίας του LNG για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια, ο κ. Γιαννούλης
αρχικά ανέφερε ότι η πλειοψηφία των πρότζεκτ LNG σε
παγκόσμιο επίπεδο θα προέλθει από τη Βόρεια Αμερική και τη Αυστραλία μεχρι το
2035. Παράλληλα, επεσήμανε τα πλεονεκτήματα των offshore LNG terminals, όπως είναι
η πρόσβαση σε μεγαλύτερα πλοία και η έλλειψη προβλημάτων στην κυκλοφορία αυτών.
Επίσης, απαρίθμησε τις κατηγορίες διαφόρων offshore LNG terminals, αλλά και τους
διάφορους τύπους FLNG, όπως το Shell Prelude -το οποίο ναυπηγήθηκε μόλις την
περασμένη εβδομάδα για πρότζεκτ
LNG
στην
Αυστραλία (βλ.
εδώ το σχετικό άρθρο
και
video
στο
energia.
gr) και το Exmar Columbia.
Στη συνέχεια, πέρασε στον τομέα της μεταφοράς LNG, παρουσιάζοντας
διάφορους τύπους LNG και CNG carriers.
Κλείνοντας, ο πρόεδρος της Oceanking απαρίθμησε τα πλεονεκτήματα του LNG σε σχέση με
τους αγωγούς φυσικού αερίου, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι υπάρχει ευελιξία κάτω
από πλήρη έλεγχο, εμπορική βιωσιμότητα και ελαχιστοποίηση ρίσκου.
Προσέθεσε, τέλος, ότι το φυσικό αέριο είναι ένα καύσιμο
μετάβασης σε ένα πιο «πράσινο» μέλλον, το οποίο προσφέρει ευελιξία παροχής, ενώ,
παράλληλα, επισήμανε ότι υπάρχουν διαθέσιμες τεχνολογίες για LNG carriers,
FSRU, κτλ.