Κανένα θανατηφόρο ατύχημα με λεωφορεία και τρόλεϊ δεν σημειώθηκε τη διετία 2015-2016, ενώ περιορίστηκαν σημαντικά τα ατυχήματα με τραυματισμούς. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ομίλου ΟΑΣΑ, στον τομέα της οδικής ασφάλειας τα έτη 2015-2016, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, καταγράφηκαν μηδενικά θανατηφόρα ατυχήματα με εμπλοκή των οδικών μέσων μεταφοράς, ενώ το σύνολο των ατυχημάτων παρουσίασε μείωση μεγαλύτερη του 10%
Κανένα θανατηφόρο ατύχημα με λεωφορεία και τρόλεϊ δεν σημειώθηκε τη διετία 2015-2016, ενώ περιορίστηκαν σημαντικά τα ατυχήματα με τραυματισμούς.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ομίλου ΟΑΣΑ, στον τομέα της οδικής ασφάλειας τα έτη 2015-2016, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, καταγράφηκαν μηδενικά θανατηφόρα ατυχήματα με εμπλοκή των οδικών μέσων μεταφοράς, ενώ το σύνολο των ατυχημάτων παρουσίασε μείωση μεγαλύτερη του 10%.

Τα αναφερόμενα ατυχήματα καταχωρούνται υποχρεωτικά στα ημερολόγια των εταιρειών παροχής συγκοινωνιακού έργου, ανεξάρτητα από τη βαρύτητά τους, γεγονός το οποίο δεν συμβαίνει με τα ατυχήματα των λοιπών τύπων οχημάτων.

Βασικό μέτρο για την αξιολόγηση των ατυχημάτων, σύμφωνα με τους ειδικούς στην οδική ασφάλεια, είναι τα θανατηφόρα ατυχήματα, δεδομένου ότι αποτελούν το μοναδικό στοιχείο που καταχωρείται πλήρως.

Ως δείκτης αξιολόγησης των μέτρων οδικής ασφάλειας, καθορίζεται ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ οι αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων πηγάζουν από τέσσερις κατηγορίες παραγόντων: την συμπεριφορά του χρήστη της οδού (οδηγού και πεζού), την κατάσταση και τον εξοπλισμό του οχήματος, το οδικό περιβάλλον, καθώς και κοινωνικούς παράγοντες, όπως η νομοθεσία, τα συστήματα οδικής διαπαιδαγώγησης κοκ.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Ιωάννης Σκουμπούρης, σημείωσε ότι «είναι προφανής η σημασία του στόχου του απόλυτου μηδενός, αναφορικά με τα θανατηφόρα τροχαία, διότι τεκμηριώνεται η σημασία των ΜΜΜ ως εξαιρετικά ασφαλών μέσων μετακίνησης στον αστικό ιστό, λαμβάνοντας υπόψη την συνεχή παρουσία τους στη ζωή της πόλης και την ευρεία γεωγραφική κάλυψη του δικτύου.

Έχουμε σχεδιάσει και ξεκινάμε την υλοποίηση μιας δέσμης μέτρων για την οδική ασφάλεια, αναδεικνύοντας τον κορυφαίο ρόλο των ΜΜΜ για την ασφαλή μετακίνηση στην πόλη».

Επισημαίνεται, πως ο ΟΑΣΑ, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, λαμβάνει ειδική μέριμνα με σκοπό να εξαλειφθούν τα ατυχήματα, σε ό,τι αφορά την λειτουργία του, όπως:

-Την συνεχή, άριστη εκπαίδευση των οδηγών, οι οποίοι ανά 3ετία, ανανεώνουν το δίπλωμά τους (ΠΕΙ), επαναλαμβάνοντας την εκπαίδευσή τους με ειδικά σεμινάρια που διοργανώνει η ΟΣΥ, ενώ παράλληλα με την εκτέλεση των καθηκόντων τους, τροφοδοτούν τον ΟΑΣΑ με προτάσεις για βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε διάφορα σημεία των διαδρομών των λεωφορείων.

-Τον συνεχή, καθημερινό έλεγχο της κατάστασης των οχημάτων των ΜΜΜ, την τακτική τους συντήρηση και την πλήρη τήρηση των ευρωπαϊκών κανόνων ασφαλείας. Τον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας και ενεργητικής ασφάλειας στα ΜΜΜ, καθώς και κάθε συστήματος υποστήριξης των αποφάσεων του οδηγού μέσω του συστήματος τηλεματικής.

-Τη συμμετοχή του Οργανισμού, ως γνωμοδοτικό όργανο, σε κάθε αλλαγή που σχεδιάζεται στα οδικά δίκτυα της πόλης και σε κάθε κυκλοφοριακή μελέτη που εκπονείται και αφορά στο δίκτυό του.

-Με την επιλογή των θέσεων των στάσεων, προκειμένου να επιλεγούν τα σημεία τα οποία να κρίνονται ασφαλή, τόσο από την πλευρά του οδηγού, όσο και από την πλευρά του επιβάτη.

-Με τη χάραξη της λεωφορειακής γραμμής, με κριτήριο πάντα την οδική ασφάλεια, αποφεύγοντας διαδρομές με έντονες κλίσεις, επικίνδυνες στροφές και θέσεις εφαρμογής τερμάτων/αφετηριών, με εμφανή προβλήματα παρακώλυσης της λοιπής κυκλοφορίας.

-Με τη λειτουργία ειδικών νυχτερινών γραμμών, οι οποίες διέρχονται από βασικούς οδικούς άξονες, ώστε να δίνεται η δυνατότητα μετακίνησης σε επιβάτες τις νυχτερινές ώρες, που ενδεχομένως δεν βρίσκονται σε ιδανική κατάσταση για να κάνουν χρήση του οχήματός τους.