Κατατέθηκε χθες βράδυ στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, μετά την ψήφιση του οποίου ο ΟΑΣΘ περνάει στον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου, όπως και η περιουσία του, η οποία ωστόσο παραμένει προσωρινά στην κατοχή του, για ένα μεταβατικό στάδιο, «το αργότερο μέχρι τέλους του 2019», για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε τονίζοντας ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ.
Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός με τον έλεγχο της εποπτείας, το συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και των αγοραίων ταξί.
Ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το Μετρό και θα αναλάβει, μόλις είναι έτοιμος και έχει την κατάλληλη υποδομή, το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019. Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης, ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς, όπως είπε ο κ. Σπίρτζης.
Αντιδράσεις
«Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ», επανέλαβε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συνδικάτου των 2.300 εργαζομένων στον οργανισμό, Δημήτρης Τσερμενίδης, ενώ κληθείς να τοποθετηθεί επί του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή, είπε πως «θα κάνω δηλώσεις και θα τοποθετηθώ, αφού πρώτα το διαβάσω όλο».
Αντίστοιχα απάντησε και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα διαβάσω πρώτα το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και μετά θα πω την άποψή μου επ' αυτού».