Την ανάγκη
βελτίωσης των συνθηκών, ώστε η Ελλάδα να ενισχύσει τον ρόλο της ως
παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου και να αντιμετωπίσει έτσι τον διαρκώς
αυξανόμενο ανταγωνισμό, εξετάζει η πρόσφατη μελέτη της συμβουλευτικής
εταιρείας ΕΥ (Ernst & Young), «Επανατοποθετώντας την Ελλάδα ως
διεθνές ναυτιλιακό κέντρο».
Στη μελέτη, παρουσιάζονται χρήσιμα συμπεράσματα και αναδεικνύονται τα
πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ελληνικής ναυτιλιακής
κοινότητας. Σημαντικό εύρημα είναι ότι η ελληνική ναυτιλία αντιμετώπισε
με επιτυχία την κρίση, αφού τους πρώτους μήνες του 2017, ο ελληνόκτητος
στόλος με 5.272 πλοία, αξίας περίπου 86 δισ. δολαρίων, παραμένει ο
μεγαλύτερος στον κόσμο, βάσει ολικής χωρητικότητας. Αντιθέτως, ο ρόλος
της χώρας ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου απειλείται από τον
εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό και τη μετατόπιση του παγκόσμιου εμπορίου
και της οικονομικής ισχύος προς τις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές,
ιδιαίτερα της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Η πλειονότητα των συμμετεχόντων στην έρευνα, δεν φέρει την ελληνική
σημαία στα πλοία της, ωστόσο ένα εντυπωσιακό 97% δήλωσε ότι εκτελεί
ορισμένες τουλάχιστον από τις λειτουργίες διαχείρισης πλοίων του στην
Ελλάδα, ενώ σχεδόν οι μισοί (44%) πραγματοποιούν λειτουργίες και εκτός
Ελλάδας.