Ερευνητές του Χάρβαρντ Υποστηρίζουν ότι η Exxon Παραπλάνησε το Κοινό Σχετικά με το Κλίμα

Ερευνητές του Χάρβαρντ Υποστηρίζουν ότι η Exxon Παραπλάνησε το Κοινό Σχετικά με το Κλίμα
energia.gr
Τετ, 30 Αυγούστου 2017 - 10:56
Δύο ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ υποστηρίζουν σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη Τετάρτη ότι έχουν συγκεντρώσει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η Exxon Mobil Corp προέβη σε «ρητές παρερμηνείες δεδομένων» σε επί πληρωμή διαφημίσεις σε εφημερίδες με σκοπό να προωθήσει τις απόψεις της για τη βιομηχανία πετρελαίου και το κλίμα.

Δύο ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ υποστηρίζουν σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη Τετάρτη ότι έχουν συγκεντρώσει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η Exxon Mobil Corp προέβη σε «ρητές παρερμηνείες δεδομένων» σε επί πληρωμή διαφημίσεις σε εφημερίδες με σκοπό να προωθήσει τις απόψεις της για τη βιομηχανία πετρελαίου και το κλίμα.

Με άρθρο στο επιστημονικό περιοδικό Environmental Research Letters, οι ερευνητές Geoffrey Supran και Naomi Oreskes δήλωσαν ότι εξέτασαν 187 έγγραφα, συμπεριλαμβανομένων εσωτερικών υπομνημάτων, επιστημονικών άρθρων από επιστήμονες της Exxon και «προωθητικών αφιερωμάτων» που δημοσιεύτηκαν στους New York Times, διαφημιστικών άρθρων, δηλαδή, που δημοσιεύτηκαν επί πληρωμή ως άρθρα γνώμης. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν μια μέθοδο ανάλυσης των κοινωνικών επιστημών για να μετατρέψουν τις δηλώσεις στα έγγραφα σε δεδομένα που θα μπορούσαν να μετρηθούν και να συγκριθούν μεταξύ τους.

Οι Supran και Oreskes αναφέρουν ότι ήδη από το 1979, οι επιστήμονες της Exxon γνώριζαν ότι η καύση ορυκτών καυσίμων προσθέτει διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα και προκαλεί άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη, αλλά η θέση της εταιρείας στις διαφημίσεις σε εφημερίδες παρέμεινε σημαντικά διαφορετική, εγείροντας συνεχώς αμφιβολίες για την επιστήμη της κλιματολογίας.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από τα φιλανθρωπικά ιδρύματα της οικογένειας Rockefeller, τα οποία υποστήριζαν προηγουμένως μια εκστρατεία για να αποδείχθει ότι η Exxon γνώριζε περισσότερα από όσα δημοσίως αναγνώριζε για την κλιματική αλλαγή. Αυτή η καμπάνια χρησιμοποιούσε το σύνθημα #ExxonKnew.

Ο εκπρόσωπος της Exxon, Scott Silvestri, χαρακτήρισε τη μελέτη «ανακριβή και εξωφρενική» και δήλωσε ότι στόχος των ερευνητών ήταν να πληγεί η φήμη της εταιρείας σε βάρος των μετόχων της. «Οι δηλώσεις μας ήταν σε συμφωνία με τα όσα γνωρίζαμε για το κλίμα», δήλωσε. Σημείωσε επίσης ότι η Oreskes ήταν πρωτοπόρος της εκστρατείας #ExxonKnew.

Η Oreskes υποστήριξε ότι η χρηματοδότηση της οικογένειας Rockefeller δεν επηρέασε τα συμπεράσματα της μελέτης. Ανέφερε ότι το έναυσμα για τη μελέτη προήλθε από τις απαντήσεις της Exxon σε δημοσιεύματα των InsideClimate News και Los Angeles Times τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2015, αντίστοιχα, τα οποία υποστήριζαν ότι οι επιστήμονες της Exxon γνώριζαν εδώ και καιρό τους κινδύνους που ενέχουν τα ορυκτά καύσιμα για το κλίμα της Γης.

«Κατηγορούσαν τους δημοσιογράφους», δήλωσε η Oreskes για τις απαντήσεις της Exxon. «Επίσης, δημοσίευσαν μια συλλογή εγγράφων στην ιστοσελίδα τους. Είπαν «διαβάστε τα έγγραφα και κρίνετε». Θεωρήσαμε ότι ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία».