Στη διαπίστωση ότι μια αύξηση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κατά 10% αυξάνει κατά μέσο όρο τον εγχώριο πληθωρισμό περίπου κατά 0,4%, με την επίπτωση να εξαφανίζεται μετά από δύο χρόνια και να είναι παρόμοια μεταξύ προηγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών προχωρούν οικονομολόγοι του ΔΝΤ σε έκθεση που έδωσε στη δημοσιότητα το Ταμείο.

Στη διαπίστωση ότι μια αύξηση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κατά 10% αυξάνει κατά μέσο όρο τον εγχώριο πληθωρισμό περίπου κατά 0,4%, με την επίπτωση να εξαφανίζεται μετά από δύο χρόνια και να είναι παρόμοια μεταξύ προηγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών προχωρούν οικονομολόγοι του ΔΝΤ σε έκθεση που έδωσε στη δημοσιότητα το Ταμείο.

Η έκθεση μελετά τον αντίκτυπο των διακυμάνσεων των παγκόσμιων τιμών του πετρελαίου στον εγχώριο πληθωρισμό χρησιμοποιώντας ένα δείγμα 72 προηγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών και επικεντρώνοντας στην περίοδο 1970-2015.

Σύμφωνα με τους μελετητές, ο αντίκτυπος των διακυμάνσεων των τιμών του πετρελαίου μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, λόγω κυρίως της καλύτερης εφαρμογής της νομισματικής πολιτικής και της συγκράτησης των πληθωριστικών πιέσεων.

Εξετάζοντας τους διαύλους μετάδοσης των «διαταραχών» των τιμών του πετρελαίου στον εγχώριο πληθωρισμό κατά την περίοδο 2000 – 2015 η μελέτη των στελεχών του ΔΝΤ δείχνει ότι ο πιο ισχυρός παράγοντας μετάδοσης είναι το μερίδιο των μεταφορών στο καλάθι του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

Ειδικά για την Ελλάδα η μελέτη δείχνει πως ο κλάδος των μεταφορών συνεισφέρει κατά 13,13% στο σχηματισμό του πληθωρισμού. Ακόμη δείχνει πως τα καύσιμα αποτελούν το 20,22% των ελληνικών εισαγωγών και πως οι καθαρές εισαγωγές πετρελαίου στη χώρα μας αποτελούν το 65,07% της ακαθάριστης κατανάλωσης ενέργειας.

 

(Πηγή: insider.gr)