Το διοικητικό συμβούλιο της ρωσικής
Gazprom ενέκρινε τη δημιουργία εταιρείας
με τη μορφή κοινοπραξίας με την τουρκική
Botas για την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του αγωγού φυσικού
αερίου
Turkish
Stream,
σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας.
Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου ενέκριναν επίσης την
εξαγορά 50 μετοχών της κοινοπραξίας
TurkAkim
Gaz
Taşı
ma
AS, με την ονομαστική αξία
της κάθε μετοχής να ανέρχεται στις 1.000 τουρκικές λίρες, όπως μεταδίδει το
πρακτορείο TASS. Η συνολική αξία της τάξης των 50.000 τουρκικών λιρών
αντιστοιχεί, σύμφωνα με το κατασταστικό, στο 50% του κεφαλαίου της κοινοπραξίας
με την
Gazprom.
Πηγή της
Gazprom
που επικαλείται το
TASS
δήλωσε ότι η κοινοπραξία συστήνεται υπό καθεστώς ίσης
συμμετοχής με σκοπό την κατασκευή του χερσαίου τμήματος της δεύτερης γραμμής του
Turkish
Stream
στην τουρκική επικράτεια.
Η
Gazprom
είναι πιθανό να αυξήσει τη χρηματοδότηση της κατασκευής του
αγωγού φυσικού αερίου κατά 50 δισ. ρούβλια ($ 863 εκατ.) εντός του 2017. Η
αρχική επένδυση της
Gazprom
στο έργο είχε υπολογιστεί στα 41,92 δισ. ρούβλια ($ 694,21 εκατ) για το 2017.
Στις 14 Σεπτεμβρίου, η Επιτροπή Διαχείρισης της
Gazprom ενέκρινε τα
αναθεωρημένα προσχέδια του επενδυτικού προγράμματος, του προϋπολογισμού και της
μελέτης βελτιστοποίησης (μείωσης) του κόστους για το 2017. Σύμφωνα με το
αναθεωρημένο προσχέδιο του επενδυτικού προγράμματος για το τρέχον έτος, το σύνολο
των επενδύσεων της εταιρείας θα ανέλθει στα 1,129 τρισεκατομμύρια ρούβλια ($
19,4 δισ.), αύξηση κατά 23,9% σε σύγκριση με το επενδυτικό πρόγραμμα που
εγκρίθηκε τον Δεκέμβριο το 2016.
Το έργο του
Turkish
Stream
προβλέπει την κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου κατά μήκος της
Μαύρης Θάλασσας προς το ευρωπαϊκό τμήμα της Τουρκίας ως τα σύνορα με την
Ελλάδα. Το υποθαλάσσιο τμήμα υπολογίζεται ότι θα έχει μήκος 910 χιλιόμετρα και
το χερσαίο θα εκτείνεται σε μήκος 180 χιλιομέτρων στο έδαφος της Τουρκίας. Στις
7 Μαΐου, η
Gazprom
ξεκίνησε την κατασκευή ενός υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού
Turkish
Stream
από
τη ρωσική ακτή της Μαύρης Θάλασσας.
Το πρώτο κανάλι προορίζεται για την προμήθεια φυσικού αερίου
στην τουρκική αγορά. Το δεύτερο θα χρησιμοποιηθεί για την προμήθεια αερίου στη
Νότια και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Κάθε κανάλι θα έχει δυναμικότητα 15,75 δισ.
κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως. Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται
σε 11,4 δισ. ευρώ ($ 12,98 δισ. δολάρια).