Εξοικονόμηση πόρων, μέσω της... μη αντικατάστασης των
χαλασμένων λαμπτήρων φαίνεται ότι προσπαθούσε να πετύχει η Υπηρεσία Πολιτικής
Αεροπορίας, όταν είχε την εκμετάλλευση και
υποστήριξη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία από τον περασμένο
Απρίλιο έχουν παραχωρηθεί στην κοινοπραξία Fraport-Slentel.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε, στην πρόσφατη ημερίδα του ΕΒΕΑ για
την εθνική στρατηγική μεταφορών ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece
Alexander Zinnel, η αυτοψία της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας στους 14
αερολιμένες (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθος, Άκτίο, Καβάλα, Ρόδος, Κω, Σάμος,
Μυτιλήνη, Μύκονος, Σαντορίνη, Σκιάθο) ήταν αρκούντως αποκαλυπτική.
Και αυτό διότι, όπως σημείωσε:
- βρέθηκαν 12.200 καμένες λάμπες. Πρόκειται για τεράστιο
αριθμό: εάν -υποθετικά- ο αριθμός των βλαβών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
αναγόταν σε ορίζοντα επταετίας, δηλαδή ως χρονική αφετηρία ετίθετο το 2010,
σημαίνει ότι κάθε χρόνο καίγονταν 1.742 λαμπτήρες χωρίς να αντικατασταθούν.
- αντικαταστάθηκαν και τοποθετήθηκαν 1.287 πυροσβεστήρες
- τοποθετήθηκαν 81 καινούργια κλιματιστικά
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Fraport, από τον Απρίλιο έως τις
21 Σεπτεμβρίου, πραγματοποίησε συνολικά 7.765 εργασίες από τις οποίες περίπου
2.900 αφορούσαν διορθωτικές επεμβάσεις, 4.650 εργασίες είχαν προληπτικό
χαρακτήρα, ενώ περίπου 200 ήταν μικρής κλίμακας έργα αποκατάστασης.
Πότε ξεκινούν οι
βαριές εργασίες
Μέχρι σήμερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει εγκρίνει
το master plan για επτά από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια σε Χανιά, Κεφαλονιά,
Ρόδο, Άκτιο, Μυτιλήνη, Ζάκυνθο και Καβάλα, ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται
να δοθεί το πράσινο φως για τα υπόλοιπα επτά αεροδρόμια.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου
θα ξεκινήσουν μικρής κλίμακας κατασκευαστικές εργασίες αναβάθμισης, ενώ τον
Νοέμβριο τα έργα θα βρεθούν σε πλήρη ανάπτυξη.
Ο ανάδοχος προβλέπεται ότι θα ολοκληρώσει τις εργασίες σε
διάστημα 48 μηνών, σύμφωνα με όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, με τα έργα,
που έχουν προϋπολογισμό της τάξης των 400 εκατ. ευρώ, να υλοποιούνται από την
τεχνική εταιρεία Intrakat.
Αποζημίωση
Ταυτόχρονα, η Fraport ζητά να ενεργοποιηθεί η πρόβλεψη της
σύμβασης παραχώρησης σχετικά με την κατάσταση των αεροδρομίων.
Η σύμβαση προβλέπει ότι ο ανάδοχος θα πρέπει να αποζημιωθεί,
εάν οι υποδομές των αερολιμένων, ως πάγια περιουσιακά στοιχεία, κατά τη στιγμή
της παραλαβής τους είναι σε χειρότερη κατάσταση, σε σχέση με τη στιγμή της
υποβολής των προσφορών.
Η υπόθεση αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο
διαπραγμάτευσης (και μέσω της νομικής οδού) μεταξύ της ΥΠΑ και της
ελληνογερμανικής κοινοπραξίας.
(Πηγή: capital.gr)