Μοντέλα αυτοκινήτων
ανώτερης κατηγορίας, με έμφαση στα SUV, τα οποία επιπλέον αγοράζουν στις
πιο προσεγμένες και πλούσιες εκδόσεις, επιλέγουν σε πολλές περιπτώσεις,
παρά την κρίση, οι Έλληνες. Το γεγονός ότι οι περισσότεροι αργούν να
αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο -ο μέσος όρος ηλικίας για τα αυτοκίνητα
που οδηγούν οι Έλληνες έχει φτάσει τα 13 χρόνια, έναντι της πενταετίας
στις «παλιές καλές εποχές»- τους ωθεί να επιλέγουν συχνά τις πιο
πολυτελείς εκδόσεις ακόμη και στις μικρές ή μεσαίες κατηγορίες, καθώς θα
παραμείνουν πίσω από το τιμόνι τους για πολύ περισσότερα χρόνια, σε
σχέση με το παρελθόν. Παράλληλα, οι πιο πλήρεις εκδόσεις με τα extra
τους δημιουργούν συχνά την ψευδαίσθηση της οδήγησης πιο μεγάλων
κατηγοριών ή και «σούπερ» αυτοκινήτων.
Τα παραπάνω προκύπτουν από όσα δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του
ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM», o περιφερειακός διευθυντής Βορείου
Ελλάδος της εταιρίας «Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε», Ιωάννης Θεοδοσίου,
σημειώνοντας ότι με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η αγορά των καινούργιων
αυτοκινήτων καταγράφει αύξηση στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, στη
διάρκεια του οποίου κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 121.904 αυτοκίνητα
(καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 101.296 στην αντίστοιχη
περίοδο του 2016. «To θετικό πρόσημο της αγοράς αυτοκινήτου είναι
αναμφισβήτητο» λέει και προσθέτει: «Σήμερα, αυτοκίνητο αγοράζουν όσοι
κρίνουν πως είναι ασύμφορο να το επισκευάσουν, ενώ χαρακτηριστικό είναι
ότι ο μέσος όρος ηλικίας για τα αυτοκίνητα που οδηγούν οι Έλληνες έχει
φτάσει τα 13 χρόνια».
Όπως λέει, η αγορά κινείται στο +11,1%, ενώ και η κατηγορία των
πολυτελών αυτοκινήτων καταγράφει θετική πορεία στην αγορά. «Οι
καταναλωτές αφήνουν τα πιο κλασικά και μεσαίας και χαμηλής κατηγορίας
μοντέλα και επιλέγουν να αγοράσουν μοντέλα ανώτερης κατηγορίας»
σημειώνει. Γενικώς, ενημερώνει ότι η αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα
αφορά «κατηγορίες όπως η Β και η C, δηλαδή αυτοκίνητα μέχρι τα 1.400
κ.εκ, με έμφαση όμως στα χάτσμπακ, αλλά και τα μικρότερα SUV, τα μικρά
Οχήματα Ελεύθερου Χρόνου ή Πολλαπλής Χρήσης δηλαδή», ενώ τονίζει πως
μεγάλο κομμάτι της αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων καταλαμβάνουην και
«τα οχήματα που αγοράζουν οι εταιρείες ενοικιάσεων και χρηματοδοτικής
μίσθωσης (σ.σ αγορά Leasing)».