Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει στις 8 Νοεμβρίου το σχέδιο της για τα νέα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να παρατείνει μέχρι το 2021 την κυκλοφορία στην πρωτεύουσα ρυπογόνων λεωφορείων παλιάς τεχνολογίας.

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει στις 8 Νοεμβρίου το σχέδιο της για τα νέα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να παρατείνει μέχρι το 2021 την κυκλοφορία στην πρωτεύουσα ρυπογόνων λεωφορείων παλιάς τεχνολογίας.

Η Επιτροπή ετοιμάζει πρόταση για τον καθορισμό νέων ορίων για τις εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα για την περίοδο μετά το 2020. Το προσχέδιο της πρότασης προβλέπει στόχο μείωσης των εκπομπών κατά 25-35% για το 2030, με ενδιάμεσο στόχο το 2025. Την ίδια ώρα όπως αποκαλύπτει ο δημοσιογράφος Θοδωρής Καραουλάνης της GREENAGENDA. GR δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Νίκου Τόσκα, με την οποία εξαιρούνται από τους περιορισμούς παλαιότητας οχημάτων στον «μεγάλο» Δακτύλιο της Αθήνας τα λεωφορεία της ΟΣΥ.

Η Ελλάδα ήδη αντιμετωπίζει κίνδυνο παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το ζήτημα της μη συμμόρφωσής της με την Οδηγία 2014/94 για τις υποδομές Εναλλακτικών Καυσίμων.

Σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα έχει ήδη δεχτεί δύο επερωτήσεις από την αντιπολίτευση, στην πρώτη διαβεβαίωνε ότι το Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής βρισκόταν στην τελική επεξεργασία (τέλη Μαΐου) και θα κατατίθετο προς έγκριση στην Ε.Ε. τέλη Ιουνίου ενώ ακόμη δεν υπάρχει κάποια σχετική εξέλιξη.

Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η ΟΣΥ ΑΕ διαθέτει συνολικά 2.022 λεωφορεία και από αυτά 1.412 οχήματα κινούνται με diesel και μόλις 610 κινούνται με φυσικό αέριο. Αναλυτικά, αυτά τα λεωφορεία είναι:

  • 228 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι,
  • 869 οχήματα Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙ,
  • 401 οχήματα Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ,
  • 220 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας κινητήρα EURO Ι V,
  • 100 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V,
  • 4 διώροφα οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V και
  • 200 οχήματα Φυσικού Αερίου νέας τεχνολογίας EEV ( Enhanced Environmentally friendly Vehicles).

Σε συνέντευξή του στη Euractiv. gr ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κούλογλου είχε τονίσει ότι η έξοδος από την οικονομική κρίση είναι βασική προϋπόθεση για τις καθαρές μεταφορές αποδεχόμενος τις όποιες καθυστερήσεις υπάρχουν μέχρι σήμερα.

Και όλα αυτά έρχονται τη στιγμή που για πρώτη φορά ο μικρός δακτύλιος της Αθήνας δεν έχει τεθεί σε ισχύ στα τέλη Οκτωβρίου, ενώ και το ΥΠΕΝ από πλευράς του, επίσης για πρώτη φορά, έχει σταματήσει να ανακοινώνει στα ΜΜΕ τα αυξημένα επίπεδα ρύπων του όζοντος σύμφωνα με παλιότερο ρεπορτάζ της Greenagenda. gr.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο ήδη η μετάβαση σε καθαρότερες μορφές μετακινήσεων είναι πραγματικότητα με την έμφαση να δίνεται στις δημόσιες συγκοινωνίες και την ηλεκτροκίνηση.

 

(Πηγή: EurActiv. gr)