Nέα επιχειρηματικά σχέδια δρομολογεί η δημιουργία του πλωτού σταθμού υγροποιημένου αερίου που δημιουργείται στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης. Ο σταθμός που προωθεί ο όμιλος Κοπελούζου, στον οποίο συμμετέχουν η ΔΕΠΑ και η αμερικανική Gaslοg, αναμένεται ότι θα φέρει νέες επενδύσεις στην περιοχή.

Nέα επιχειρηματικά σχέδια δρομολογεί η δημιουργία του πλωτού σταθμού υγροποιημένου αερίου που δημιουργείται στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης. Ο σταθμός που προωθεί ο όμιλος Κοπελούζου, στον οποίο συμμετέχουν η ΔΕΠΑ και η αμερικανική Gaslοg, αναμένεται ότι θα φέρει νέες επενδύσεις στην περιοχή. Το επιχειρηματικό σχήμα του σταθμού αναμένεται ότι θα ενδιαφερθεί για την απόκτηση ή/και παραχώρηση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, ενώ ο όμιλος Κοπελούζου φέρεται ακόμη να έχει αποκτήσει μεγάλες εκτάσεις στη βιομηχανική περιοχή (ΒΙΠΕ) της Αλεξανδρούπολης.

Σε ό,τι αφορά τον λιμένα Αλεξανδρούπολης, αυτός φαίνεται ότι θα είναι πρώτος από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ που παίρνει σειρά για αποκρατικοποίηση, μετά τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ. Το επιχειρηματικό σχήμα που θα λειτουργήσει τον πλωτό σταθμό αεριοποίησης του LNG σκοπεύει να δώσει το «παρών» στη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, τo συγκεκριμένο επιχειρηματικό σχήμα, που σύντομα αναμένεται να εμπλουτιστεί με τη βουλγαρική ΔΕΠΑ (Bulgaria Energy Holding), φέρεται να χρειάζεται μια επίγεια βάση υποστήριξης του πλωτού σταθμού που τώρα κατασκευάζει στη θάλασσα, μπροστά από την πόλη της Αλεξανδρούπολης.

Η δυναμικότητα του σταθμού, παρά το χαμηλό κόστος ανάπτυξης (περίπου 370 εκατ. ευρώ), ανταγωνίζεται εκείνη του ΤAP δεδομένου ότι θα φθάσει στο 65% της δυναμικότητάς του. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο πλωτός αυτός σταθμός της Αλεξανδρούπολης θα αποτελέσει στην περιοχή την πρώτη πύλη φυσικού αερίου προς την Ευρώπη, πέραν των αγωγών που μεταφέρουν ρωσικό φυσικό αέριο ή/και το αέριο που μεταφέρουν οι αγωγοί που διέρχονται μέσω Τουρκίας. Σημειώνεται ότι ο σταθμός της Ρεβυθούσας, που λειτουργεί ο ΔΕΣΦΑ, αξιοποιείται για να καλύψει αποκλειστικά ενεργειακές ανάγκες της εγχώριας αγοράς και ως συνέπεια δεν αποτελεί ενεργειακή πύλη για την υπόλοιπη Ευρώπη.

Προς την κατεύθυνση αυτή, ήδη υπήρξαν συναντήσεις μεταξύ του Ελληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του Βούλγαρου ομολόγου του Μπόικο Μπορίσοφ, με στόχο τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Θεσσαλονίκης, μέσω της Αλεξανδρούπολης, με τα τρία βουλγαρικά λιμάνια σε Εύξεινο Πόντο (Μπουργκάς, Βάρνα) και Ρούσε (Δούναβης). Το μνημόνιο συνεργασίας, που υπογράφηκε πρόσφατα, προβλέπει επενδύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ.

 

(Πηγή: «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)