Mπορεί ο υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης να θεωρεί ότι έχει περιθώρια να διαπραγματεύεται για τους λιγνίτες μέχρι το τέλος του μήνα, τα γεγονότα ωστόσο μαρτυρούν ότι πρόκειται μάλλον για ευσεβή πόθο. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα, καθώς οι θεσμοί έχουν ξεκαθαρίσει ότι το market test των μονάδων που θα διατεθούν προς πώληση θα πρέπει να διεξαχθεί εντός Νοεμβρίου χωρίς άλλη αναβολή.

Mπορεί ο υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης να θεωρεί ότι έχει περιθώρια να διαπραγματεύεται για τους λιγνίτες μέχρι το τέλος του μήνα, τα γεγονότα ωστόσο μαρτυρούν ότι πρόκειται μάλλον για ευσεβή πόθο. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα, καθώς οι θεσμοί έχουν ξεκαθαρίσει ότι το market test των μονάδων που θα διατεθούν προς πώληση θα πρέπει να διεξαχθεί εντός Νοεμβρίου χωρίς άλλη αναβολή.

Οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν τη Δευτέρα μέσω τηλεδιάσκεψης μεταξύ του γενικού γραμματέα Ενέργειας Μιχάλη Βερροιόπουλου και της διευθύντριας Σελίν Γκάουερ. Ο κ. Βερροιόπουλος θα κινηθεί στην πρόταση Σταθάκη, όπως κατατέθηκε στους θεσμούς και απορρίφθηκε, για παραμονή της μιας μονάδας της Μεγαλόπολης στη ΔΕΗ και πώληση της μονάδας 4 μαζί με την εν λειτουργία μονάδα της Μελίτης και την άδεια για την κατασκευή της μονάδας Μελίτη ΙΙ αλλά και τις δύο μονάδες του Αμυνταίου.

Η DGcomp δεν αφήνει κανένα περιθώριο ένταξης στο προς πώληση χαρτοφυλάκιο του ΑΗΣ Αμυνταίου, και αυτό γιατί οι δύο μονάδες του σταθμού έχουν περιορισμένες ώρες λειτουργίας έως το 2019, οπότε θα πρέπει να τεθούν σε απόσυρση. Για τη συνέχιση της λειτουργίας τους απαιτούνται επενδύσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης άνω των 100 εκατ. ευρώ. Χωρίς το Αμύνταιο, όμως, και με τη μία μονάδα της Μεγαλόπολης δεν συμπληρώνεται η ποσόστωση του περίπου 40% της λιγνιτικής παραγωγής της ΔΕΗ, για το οποίο η χώρα έχει δεσμευθεί ότι θα διαθέσει σε τρίτους. Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανότητες να γίνει αποδεκτή η πρόταση Σταθάκη είναι από ελάχιστες έως μηδαμινές. Το διακύβευμα για την κυβέρνηση δεν είναι ποιες λιγνιτικές μονάδες θα πουληθούν αλλά αν θα μπει πωλητήριο και στα υδροηλεκτρικά.

 

(Πηγή: «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)