Συνεχίζεται η ταλαιπωρία των επιβατών παρά το
γεγονός ότι η πλειονότητα των προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών έχει
ήδη εκδοθεί και βρίσκεται στα χέρια των κατόχων τους. Καθίσταται σαφές
ότι οι ουρές στα εκδοτήρια ενισχύθηκαν μεν σημαντικά από την αιφνίδια
κατάργηση των χάρτινων καρτών απεριορίστων διαδρομών, ωστόσο το σύνολο
του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου εξακολουθεί να εμφανίζει
σημαντικά προβλήματα. Ακόμη και οι ίδιοι οι υπάλληλοι στους σταθμούς της
ΣΤΑΣΥ δηλώνουν αδυναμία επεξήγησης της λογικής που βρίσκεται πίσω από
ορισμένα στρεβλά του συστήματος.
«Μετακινήθηκα μαζί με την 10χρονη κόρη μου την Κυριακή από το σταθμό
του Χολαργού με προορισμό τον Ελαιώνα» περιγράφει η 45χρονη Ελένη στην
«Κ». «Γνώριζα ότι δεν μπορώ να εκδώσω μειωμένο εισιτήριο (σ.σ. για το
ανήλικο παιδί της) από το αυτόματο μηχάνημα, οπότε αφού προμηθεύτηκα για
εμένα μια κάρτα με πέντε διαδρομές κατευθύνθηκα στον υπάλληλο του
σταθμού» εξιστορεί, η ίδια που δηλώνει ότι δεν είναι συστηματική χρήστης
των ΜΜΜ. Ο υπάλληλος της εξήγησε ότι το εκδοτήριο είναι κλειστό την
Κυριακή οπότε δεν έχει τη δυνατότητα προμήθειας μειωμένου εισιτηρίου για
το παιδί.
«Όταν
τον ρώτησα τι εναλλακτικές έχω μου απάντησε ότι μπορώ να περάσω με το
παιδί έτσι χωρίς εισιτήριο». Αφοπλισμένη η Ελένη του εξήγησε ότι
κατευθύνεται σε σταθμό που έχει κλειστές μπάρες οπότε δεν μπορεί να
κινηθεί χωρίς εισιτήριο. «Ή θα βγάλετε ολόκληρο εισιτήριο για το παιδί ή
θα αποβιβαστείτε στο σταθμό Αμπελόκηποι όπου υπάρχει εκδοτήριο ανοιχτό
για να προμηθευτείτε το μειωμένο εισιτήριο και θα συνεχίσετε τη διαδρομή
σας από εκεί» της πρότεινε ο υπάλληλος. Εκείνη αποφάσισε να επικυρώσει
ολόκληρο εισιτήριο για το παιδί το οποίο είχε ήδη προμηθευτεί καθώς είχε
προπληρώσει κόμιστρο αξίας πέντε διαδρομών. Αφού χτύπησε στο μηχάνημα
για την επικύρωση της μίας διαδρομής επιχείρησε να ξαναχτυπήσει την
κάρτα για να επικυρώσει τη διαδρομή του δεύτερου επιβάτη. Δεν παρέχεται
όμως αυτή η δυνατότητα όπως διαπίστωσε στην πράξη. Οι κάρτες ακόμη και
οι απρόσωπες με την πρώτη επικύρωση θεωρούν ότι ο επιβάτης είναι εντός
σταθμού και περιμένουν να ξαναχτυπήσει την κάρτα για να καταγραφεί η
έξοδος από το σταθμό προορισμού. Η Ελένη αποβιβάστηκε στον σταθμό των
Αμπελοκήπων όπου περίμενε περίπου 20 λεπτά στο εκδοτήριο, για το
μειωμένο εισιτήριο.
Τα αυτόματα εκδοτήρια παραμένουν λίγα, ενώ η ενημέρωση του κοινού
είναι τόσο περιορισμένη που ο χρόνος στα λιγοστά εκδοτικά μηχανήματα
παρατείνεται δημιουργώντας επίσης ουρές. Αντίστοιχη η εικόνα και στα
εκδοτήρια όπου ο κόσμος ζητά συνεχώς πληροφορίες από τους εκδότες με
αποτέλεσμα η μέση διάρκεια εξυπηρέτησης να αγγίζει ακόμη και τα 10
λεπτά.
Στο μεταξύ το πράσινο φως έδωσε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων
Προσωπικού Χαρακτήρα για την ηλεκτρονική υποβολή και στη συνέχεια
ταχυδρομική αποστολή των προσωποποιημένων καρτών απεριορίστων διαδρομών.
Ετσι σύμφωνα με τη θετική γνωμοδότηση της Αρχής, η οποία για πρώτη φορά
κλήθηκε να αποφανθεί σχετικά θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν
ηλεκτρονική την αίτηση για την έκδοση των προσωποποιημένων καρτών, η
οποία έως σήμερα έχει προκαλέσει ατελείωτες ουρές στα εκδοτήρια των
σταθμών της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). Μέχρι προχθες είχαν εκδοθεί
345.000 κάρτες. Σε χθεσινές του δηλώσεις ο υπουργός Υποδομών Χρ.
Σπίρτζης έκανε λόγο για αναθεώρηση της άποψης της αρχής παρά το γεγονός
ότι ο ΟΑΣΑ δεν έχει ζητήσει στο παρελθόν την άποψη της Αρχής επί του
συγκεκριμένου θέματος. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη σε λίγες ημέρες θα
είναι έτοιμη η σχετική εφαρμογή στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ η οποία θα
δέχεται τις σχετικές αιτήσεις. Στο μεταξύ χθες έκλεισαν οι μπάρες στο
σταθμό «Αγ. Δημήτριο» χωρίς σοβαρά προβλήματα.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")