H Ferrovie dello Stato Italiane, που ελέγχει πλέον την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θέλει «από χθες» να φέρει νέους συρμούς στην Ελλάδα, αλλά η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου δεν το επιτρέπει. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης υποστήριξε χθες πως τυχόν νέες καθυστερήσεις στην παράδοση των σιδηροδρομικών έργων θα δημιουργήσουν προβλήματα στον ιταλικό όμιλο.

H Ferrovie dello Stato Italiane, που ελέγχει πλέον την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θέλει «από χθες» να φέρει νέους συρμούς στην Ελλάδα, αλλά η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου δεν το επιτρέπει. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης υποστήριξε χθες, κατά τη διάρκεια συνάντησης με τους δημοσιογράφους, πως τυχόν νέες καθυστερήσεις στην παράδοση των σιδηροδρομικών έργων θα δημιουργήσουν προβλήματα στον ιταλικό όμιλο.

Τόνισε πως οι Ιταλοί έχουν λάβει γραπτές και προφορικές δεσμεύσεις για την παράδοση συγκεκριμένων έργων, αλλά παρέπεμψε στο μέλλον για τυχόν διεκδίκηση αποζημιώσεων. Ξεκαθάρισε, όμως, πως οι καθυστερήσεις στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου οδηγούν σε «δυσφήμηση» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού δεν μπορεί να προσφέρει ποιοτικότερες υπηρεσίες.

Η ολοκλήρωση των έργων και ειδικά της ηλεκτροκίνησης, είπε ο κ. Τσαλίδης, θα αυξήσει τη χωρητικότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, θα μειώσει το κόστος και θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του. Τόνισε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει λάβει γραπτές δεσμεύσεις από τον ΟΣΕ για ολοκλήρωση του τμήματος Πειραιάς – Αθήνα καθώς και του τμήματος Τιθορέα – Λιανοκλάδι (αλλά χωρίς ηλεκτροκίνηση και με μονοδρόμηση, δηλαδή τον ένα κλάδο) μέχρι τέλος Ιανουαρίου. Με βάση τις ίδιες γραπτές δεσμεύσεις το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι θα παραδοθεί με ηλεκτροκίνηση στα τέλη Μαρτίου.

«Εχουμε λάβει προφορικές δεσμεύσεις για ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρο το τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι τον Ιούνιο του 2018 και ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης μέχρι το τέλος του επόμενους έτους» πρόσθεσε. Οσο για τους δύο άξονες του προαστιακού (Κιάτο – Αεροδρόμιο και Πειραιάς – Χαλκίδα) είπε πως λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση μόνο στο τμήμα ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) – Αεροδρόμιο.

Χαρακτηριστικά της κατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου είναι όσα συμβαίνουν στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, μήκους 70 χιλιομέτρων. Όπως είπε ο κ. Τσαλίδης «υπάρχουν δέκα βραδυπορίες», δηλαδή τμήματα όπου οι συρμοί κατεβάζουν ταχύτητα σε ορισμένα από τα οποία η ανώτερη ταχύτητα είναι τα δέκα χιλιόμετρα την ώρα!

 

Σφίγγα για τη συνεργασία με Cosco

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε πως είτε η εταιρεία, είτε η μητρική (Ferrovie) θα υποβάλλουν δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ). Για το νέο διαγωνισμό με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) που αφορά το υπόλοιπο τμήμα του εμπορευματικού συγκροτήματος του Θριασίου, όπως οι αποθήκες Κ1 και Κ2 για τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δικαίωμα προαίρεσης, ο κ. Τσαλίδης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με την κινεζική Cosco. Μπορεί ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να απέφυγε τα σχόλια για την πιθανή συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο πλευρές βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων για συνεργασία στον τομέα των Logistics σε Ελλάδα και Βαλκάνια.

Ο Φιλ. Τσαλίδης είπε πως στις αρχές του νέου έτους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προχωρήσει στην πρόσληψη 60 μηχανοδηγών καθώς και επιπλέον προσωπικού συγκεκριμενων ειδικοτήτων όπως στα χρηματοοικονομικά, στο στρατηγικό σχεδιασμό, στην τεχνολογία, κ.ά.

Για το γνωστό ζήτημα με τη διασύνδεση των συστημάτων του Προαστιακού με του ΟΑΣΑ ώστε να λειτουργήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε πως μέχρι το καλοκαίρι του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί. Νωρίτερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κυκλοφορήσει το δικό της ηλεκτρονικό εισιτήριο και τη δική της προσωποποιημένη κάρτα.

 

(Πηγή: euro2day.gr)