Η γαλλική εταιρεία Pragma Industries είναι η πρώτη στον
κόσμο που άρχισε την εργοστασιακή παραγωγή ποδηλάτων, τα οποία κινούνται με
υδρογόνο.
Προς το παρόν τα ποδήλατα κοστίζουν € 7.500 το ένα, ενώ ο
αγοραστής πρέπει να συνυπολογίσει και άλλα € 30.000 περίπου για το σταθμό
ανεφοδιασμού του ποδηλάτου.
Τα υδρογονοκίνητα ποδήλατα, που δε διαφέρουν εξωτερικά από
τα παραδοσιακά, σε πρώτη φάση προορίζονται για εταιρείες (ενοικίασης ποδηλάτων,
μεταφορών κ.α.), καθώς και για δήμους.
Η εταιρεία, που εδρεύει στο Μπιαρίτζ και κατασκευάζει
κυψέλες καυσίμου για στρατιωτική χρήση, έχει ήδη πουλήσει 60 ποδήλατα σε
οργανισμούς αυτοδιοίκησης σε πόλεις όπως το Σαμπερί, η Μπαγιόν και Σεντ Λο
Σερμπούργκ.
Η Pragma προσπαθεί να κατεβάσει το κόστος του
υδρογονοκίνητου ποδηλάτου στα € 5.000, ώστε να γίνει πιο προσιτό για τους
ιδιώτες και να είναι περίπου στα ίδια επίπεδα τιμής με ένα ποιοτικό
ηλεκτροκίνητο ποδήλατο.
«Πολλοί άλλοι έχουν υδρογονοκίνητα ποδήλατα στο στάδιο του
πρωτοτύπου, αλλά είμαστε οι πρώτοι που προχωρήσαμε στη μαζική παραγωγή» δήλωσε
ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας Πιέρ Φορτέ, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Το υδρογονοκίνητο ποδήλατο με την ονομασία Alpha μπορεί να
διανύσει μια απόσταση περίπου 100 χιλιομέτρων με μια δίλιτρη δεξαμενή
υδρογόνου, δηλαδή όσο κι ένα ποδήλατο που κινείται με ηλεκτρική μπαταρία. Όμως
το πλεονέκτημα του υδρογονοκίνητου είναι ότι χρειάζεται μόνο λίγα λεπτά για τον
ανεφοδιασμό του με υδρογόνο, έναντι αρκετών ωρών που χρειάζονται τα
ηλεκτροκίνητα.
Ένα κιλό υδρογόνου περιέχει περίπου 600 φορές περισσότερη
ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου βάρους ενός κιλού. Οι σταθμοί ανεφοδιασμού που
κατασκευάζει επίσης η Pragma, παράγουν υδρογόνο μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού.
Η Pragma παρήγαγε 100 υδρογονοκίνητα ποδήλατα το 2017 και
αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή της στα 150 το 2018. Έχει ήδη λάβει
παραγγελίες από Νορβηγία, ΗΠΑ, Ισπανία, Ιταλία και Γερμανία.
Η γαλλική εταιρεία ήδη αναπτύσσει ένα άλλο μοντέλο που θα
μετατρέπει το νερό σε υδρογόνο απευθείας πάνω στο ποδήλατο, έτσι ώστε αυτό να
έχει μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και να μη χρειάζεται συχνές στάσεις για
ανεφοδιασμό.
«Στα επόμενα δύο έως τρία χρόνια θέλουμε να εισδύσουμε στην
καταναλωτική αγορά και να αυξήσουμε μαζικά την κλίμακα των δραστηριοτήτων μας»
δήλωσε ο Φορτέ.