Κάθε Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο Χρησιμοποιεί 13.000 Λιγότερα Ανταλλακτικά Από τα Συμβατικά

Κάθε Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο Χρησιμοποιεί 13.000 Λιγότερα Ανταλλακτικά Από τα Συμβατικά
energia.gr
Πεμ, 8 Φεβρουαρίου 2018 - 16:11
Ένα συμβατικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί περισσότερα από 20.000 ανταλλακτικά, ενώ ένα ηλεκτρικό χρησιμοποιεί μόλις 7.000 ανταλλακτικά, υποδηλώνοντας ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι υπέρ της πλήρης απλούστευσης. Η χώρα με τη μεγαλύτερη γραμμή παραγωγής ανταλλακτικών και καινούριων αυτοκινήτων ή τουλάχιστον από τις μεγαλύτερες, είναι η Σλοβακία, καθώς παράγει περισσότερα αυτοκίνητα ανά άτομο από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη

Ένα συμβατικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί περισσότερα από 20.000 ανταλλακτικά, ενώ ένα ηλεκτρικό χρησιμοποιεί μόλις 7.000 ανταλλακτικά, υποδηλώνοντας ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι υπέρ της πλήρης απλούστευσης. Η χώρα με τη μεγαλύτερη γραμμή παραγωγής ανταλλακτικών και καινούριων αυτοκινήτων ή τουλάχιστον από τις μεγαλύτερες, είναι η Σλοβακία, καθώς παράγει περισσότερα αυτοκίνητα ανά άτομο από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη.

Η άνοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αναπόφευκτη και σύμφωνα με έρευνες μέσα σε δύο χρόνια, τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν έως και το 8% των συνολικών πωλήσεων παγκοσμίως. Μάλιστα, στα επόμενα 22 χρόνια, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούν το 54% των συνολικών νέων πωλήσεων, με τα μοντέλα που χρησιμοποιούν μηχανές εσωτερικής καύσης να οδηγούνται προς εξαφάνιση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού της Σλοβακίας που είναι σήμερα κοντά στα 5,4 εκατομμύρια ασχολείται σε εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το εργοστάσιο της VW στη Μπρατισλάβα, το οποίο απασχολεί περίπου 12.700 άτομα για να παραχθεί το ηλεκτρικό e-Up. Το ίδιο πλάνο για το άμεσο μέλλον έχει και η PSA, η οποία στη δυτική Σλοβακία σχεδιάζει να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τέλος, στο εργοστάσιο Jaguar Land Rover, που βρίσκεται ακόμη υπό κατασκευή στη Νίκρα της Κεντρικής Σλοβακίας, η βρετανική εταιρεία ζήτησε άδεια για να προσθέσει νέα πτέρυγα, κυρίως για παραγωγή μπαταριών. Τα επόμενα χρόνια πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες σκέφτονται να κατασκευάσουν εργοστάσια στη Σλοβακία.

Στη δεκαετία του 1990, υλοποιήθηκε ένα ευρύ δίκτυο κατασκευαστών εξαρτημάτων αυτοκινήτων στην Σλοβακία δημιουργώντας περισσότερες από 60.000 θέσεις εργασίας μόνο για τους κατασκευαστές, ενώ παράλληλα υπήρξαν δεκάδες χιλιάδες περισσότερες θέσεις εργασίας για την υποστήριξη της παραγωγής. Το δίκτυο κρατάει μέχρι και σήμερα, με την τάση να μεταλλαχθεί, προκειμένου να ακολουθήσει τα... προστάγματα της νέας εποχής.

Άξιο λόγου είναι ότι η Kia Motors παράγει περίπου 1.400 καινούργια αυτοκίνητα κάθε εργάσιμη ημέρα στη σλοβακική πόλη Ζίλινα, αλλά με τάση να μειωθεί τα επόμενα χρόνια καθώς τα συμβατικά αυτοκίνητα σταδιακά θα μειώνονται, δίνοντας τη θέση τους στα ηλεκτρικά.

«Σε 10 χρόνια θα δούμε έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο πώς κινούμαστε γύρω από τις πόλεις», δήλωσε ο συνιδρυτής της σλοβακικής εταιρείας ηλεκτρικής φόρτισης GreenWay Infrastructure, κ. Μπάνικ για να συνεχίσει τονίζοντας: «Είμαι σίγουρος ότι ο κόσμος πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση».