Στροφή προς το ελληνικό επιχειρηματικό μοντέλο ναυτιλίας ανακοίνωσε ένας από τους μεγαλύτερους Γερμανούς εφοπλιστές, ο Ερκ Ρίκμερς. Ο επιχειρηματίας και πολιτικός του κόμματος των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) προχώρησε στην πώληση των δραστηριοτήτων του στη διαχείριση (ER Schiffahrt) και στη μεσίτευση (Harper Petersen & Co.) σε τρίτο όμιλο, τη Zeaborn Group. Θα παραμείνει όμως ενεργός στην πλοιοκτησία, διά των 34 ποντοπόρων που ελέγχει μέσω της ER Capital, με σκοπό την αξιοποίηση των ευκαιριών από τις αγοραπωλησίες πλοίων αλλά και τη ναύλωσή τους σε τρίτους

Στροφή προς το ελληνικό επιχειρηματικό μοντέλο ναυτιλίας ανακοίνωσε ένας από τους μεγαλύτερους Γερμανούς εφοπλιστές, ο Ερκ Ρίκμερς. Ο επιχειρηματίας και πολιτικός του κόμματος των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) προχώρησε στην πώληση των δραστηριοτήτων του στη διαχείριση (ER Schiffahrt) και στη μεσίτευση (Harper Petersen & Co.) σε τρίτο όμιλο, τη Zeaborn Group. Θα παραμείνει όμως ενεργός στην πλοιοκτησία, διά των 34 ποντοπόρων που ελέγχει μέσω της ER Capital, με σκοπό την αξιοποίηση των ευκαιριών από τις αγοραπωλησίες πλοίων αλλά και τη ναύλωσή τους σε τρίτους.

«Το μέγεθος μετράει», σημειώνει ο Ερκ Ρίκμερς, αδελφός του Μπέρτραμ Ρίκμερς, ο οποίος πέρυσι τον Ιούνιο έθεσε τη δική του ναυτιλιακή Rickmers Holding σε πτωχευτική διαδικασία, χάνοντας τον έλεγχό της λόγω χρεών ύψους 1,3 δισ. δολ. Τα δύο αδέλφια, πέμπτη γενιά Γερμανών εφοπλιστών, διατηρούν διακριτά χωριστή επιχειρηματική δραστηριότητα στην ποντοπόρο. Η εστίαση του Ερκ Ρίκμερς μόνον στη δραστηριότητα της πλοιοκτησίας εκτιμάται πως διασφαλίζει την ευελιξία που απαιτούν οι γρήγορες αποφάσεις αγοράς ή πώλησης πλοίων με στόχο τις υπεραξίες από τη μεταπώληση (Asset play) αλλά και η αξιοποίηση ευκαιριών στη ναυλαγορά. Ενα μοντέλο με το οποίο έχουν διακριθεί και πρωταγωνιστούν διεθνώς οι Ελληνες εφοπλιστές, σχολιάζει η έγκυρη ναυτιλιακή επιθεώρηση Lloyd’s List.

Είναι η δεύτερη ένδειξη «μετάλλαξης» του γερμανικού ναυτιλιακού επιχειρηματικού μοντέλου, προσθέτουν οι ίδιες πηγές. Η πρώτη ήταν αυτή της κατάρρευσης του μοντέλου χρηματοδότησης μέσω του συστήματος των KG Funds το οποίο προκάλεσε μεγάλες απώλειες (στους μικροεπενδυτές που το εμπιστεύτηκαν λόγω των φοροαπαλλαγών που παρείχε), όταν η ποντοπόρος εισήλθε στα τρικυμιώδη νερά της κρίσης από τα τέλη του 2008 και μετά. Σε αυτά τα δέκα χρόνια μέχρι σήμερα τα γερμανικά μερίδια στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο μειώθηκαν, ενώ αυτά των ελληνικών συμφερόντων ομίλων διευρύνθηκαν.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 07/02/2018)