Μια … στάση πιο κοντά στο Ισραήλ βρίσκεται η ΣΤΑ.ΣΥ., καθώς η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει υπό την ισραηλινή Pangea Israel Projects πέρασε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τη χρηματοδότηση, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση της «Green Line» Light Rail Track της Ιερουσαλήμ. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα «ελαφρύ μετρό», με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής περί τα 2 δισ. ευρώ
Μια … στάση πιο κοντά στο Ισραήλ βρίσκεται η ΣΤΑ.ΣΥ., καθώς η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει υπό την ισραηλινή Pangea Israel Projects πέρασε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τη χρηματοδότηση, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση της «Green Line» Light Rail Track της Ιερουσαλήμ. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα «ελαφρύ μετρό», με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής περί τα 2 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, η οποία μετέχει σε ένα σχήμα ισραηλινών, αμερικανικών και κινεζικών εταιρειών, στις 27 Μαρτίου 2018, η Επιτροπή Διαγωνισμού του υπουργείου Μεταφορών του Ισραήλ ολοκλήρωσε την αξιολόγηση των φακέλων των διαγωνιζομένων κοινοπραξιών. Το σχήμα στο οποίο συμμετέχει η ΣΤΑ.ΣΥ. προκρίθηκε χωρίς καμία επιφύλαξη και σύντομα θα κληθεί να καταθέσει την τεχνική και οικονομική προσφορά του.

Εφόσον η κοινοπραξία αναδειχθεί ανάδοχος, η ΣΤΑ.ΣΥ. θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, για εκτιμωμένη διάρκεια εκμετάλλευσης 15-20 έτη. Η ΣΤΑ.ΣΥ. συμμετέχει στην κοινοπραξία ως Experience Provider, γεγονός που της επιτρέπει να συμμετάσχει χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση και χωρίς απαίτηση εγγυητικής επιστολής.

Διπλό ελληνικό ενδιαφέρον με συμμετοχή της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ

Μάλιστα, πρόσφατα εντάχθηκε στην κοινοπραξία μια ακόμη ελληνική εταιρεία. Πρόκειται για την κατασκευαστική εταιρεία ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, η οποία και θα αναλάβει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου.

Επικεφαλής της κοινοπραξίας είναι η ισραηλινή Pangea Israel Projects, της οποίας η μητρική εταιρεία Pangea Group Limited ειδικεύεται σε μεγάλα έργα μεταφορών, κατασκευών και ενεργειακά σε διεθνές επίπεδο. Βασική χρηματοδότης της κοινοπραξίας είναι η Αμερικανική IDT Telecom, της οποίας η μητρική εταιρεία IDT Corporation απασχολεί περισσότερα από 1.000 άτομα σε περισσότερες από 20 χώρες, έχει ετήσια έσοδα περί τα 1,5 δισ. δολάρια και είναι εισηγμένη στον NYSΕ.

Στην πρώτη σοβαρή προσπάθεια εξωστρέφειας, όχι μόνο της ΣΤΑ.ΣΥ., αλλά εν γένει ελληνικής κρατικής εταιρείας στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών, η εταιρεία στηρίζεται στην υψηλή τεχνογνωσίας που έχει αποκτήσει στον τομέα της λειτουργίας και συντήρησης μέσων σταθερής τροχιάς. Εκτιμάται ότι η ενδεχόμενη ανάληψη του έργου από την κοινοπραξία θα συμβάλλει αφενός στην μεγέθυνση των οικονομικών της ΣΤΑ.ΣΥ. και αφετέρου θα γίνει το «σκαλοπάτι» για την περαιτέρω δραστηριοποίηση της εταιρείας σε αντίστοιχα έργα εκτός Ελλάδας.

(από www.tovima.gr)